Battlefield och processor

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Mar 2010

Battlefield och processor

HEJ!

Jag har en 1 år gammal laptop med en 2ghz processor
Nu är det så att jag tänkt köpa Battlefield: Bad company 2, och innan all får en mega shock nu eller nåt, läs vidare!
Min dator upfyller alla systemkrav till BBC2, utom processorn...
Jag har tidigare köpt the sims 3 vilket jag vet kräver minnst 2.6 Ghz och Battlefield kräver minst 3.0 Ghz.
Jag har tänkt efter som att jag kan spela The sims 3 utan synbart "Lag" (fps dropp), varför skulle jag då inte kunna spela BBC2 med lite "lag" (fps dropp)
Kan jag spela det med kanske i alla fall lägsta upplösningen, inget antiskropisk,blablablabla sak och lägsta textur saken.
Låter lite konstigt men ni fattar kanske lite grann.
Kan jag spela det????
TACK!

MVH IzEpInK

Intel Core i5 2500k @ 4.5Ghz | Gigabyte 7970 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO | SanDisk SSD Extreme 120 GB | CoolerMaster 650W | 2x 500GB Hårdisk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
.
Registrerad
Nov 2005

Tror inte att det kommer att gå, BC2 är "sjukt" CPU krävande.

| CPU i5-6600K | Mobo Asus Z170-P | Ram 8Gb Kingston FURY-X DDR4 | GFX EVGA GTX 680 FTW+ | HDD 128Gb SSD +1Tb WD Green | Chassi Fractal Design Define R4 | PSU Silver Power 500W | Ljudkort Asus Xonar DX | http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Mar 2010

The sims 3 kräver minst en 2.6 GHz Celeron Duo (vilket presterar väldigt dåligt även fast den har en hög klockhastighet) OM den inte kör med ett externt grafikkort vilket jag hoppas på att din laptop har. (om den har ett externt grafikkort (i.e. ett ati radeon blabla eller nvidia blabla så kräver det endast att du har en Pentium 4 på 2.4 ghz (en processor från början på 2004 - 2005)

medans BC2 kräver en Core 2 duo(2 kärnig processor) i minst 2.0 GHz, vilket är en mkt snabb processor om man jämför med celeronen. Och detta är enbart om du sitter och kör Win XP
Jag antar att du kör Vista el win 7 och då krävs det mer kräm från processorn för att orka hålla OS-ett och Spelet igång vilket gör att detta spel då kräver en fyrkärnig processor.

hoppas detta inte är svårt att förstå..:P

Det jag försöker förmedla är att BC2 Kräver en nyare och snabbare processor än vad The Sims 3 gör. Jag vet inte riktigt vad för 2ghz processor du har, men tydligen så är det inte en fyrkärnig . xP

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Mar 2010

Ska pröva i alla fall! =D tack för all hjälp... inte så mycket men ändå! =D

Intel Core i5 2500k @ 4.5Ghz | Gigabyte 7970 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO | SanDisk SSD Extreme 120 GB | CoolerMaster 650W | 2x 500GB Hårdisk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Apr 2009

Först och främst, vad är det för laptop vi talar om?
Om du inte vet vad för laptop det är så skriv iaf ut processornamn och modell

Edit: Vad är det för grafikkort i datorn?

| FX-6300 | GA-78LMT-USB3 AM3+ | HD6950 DCII | 8 GB DDR3 | 128 GB SSD | 2 TB HDD | Strider Essential 500W | P180 Mini | Win 8 Pro x64 |
Citera för svar!