Enkät om kosttillskott för B-uppsats

Permalänk
Medlem

Enkät om kosttillskott för B-uppsats

Hej,

Vi är två studenter på Malmö Högskola som skriver en B-uppsats om kosttillskott.
Om du har 2-3 minuter över svara vänligen på enkäten.
Vi är intresserade av svar från alla oavsett erfarenheter av kosttillskott.

Tack för hjälpen

MVH
Björn och Erik

Till enkäten om kosttillskott.

Permalänk

Sådär svarat, men jag tycker inte riktigt att jag fick chansen att svara på varför jag tyckte som jag gjorde.
Som de flesta som börjar träna så börjar man inta en massa lagliga preparat som säljs i de flesta butiker, men jag tycker dessa varken gör till eller från så jag försöker istället nu enbart att äta rätt och intar inget extra.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Sådär svarat, men jag tycker inte riktigt att jag fick chansen att svara på varför jag tyckte som jag gjorde.
Som de flesta som börjar träna så börjar man inta en massa lagliga preparat som säljs i de flesta butiker, men jag tycker dessa varken gör till eller från så jag försöker istället nu enbart att äta rätt och intar inget extra.

Påminner lite om när jag var på gymmet för några år sedan och såg några 15 åringar som komm till gömet uppmärksammade alla att nu ska dom tränna- Nu jäklar!!! Shit va trött man blir sen då osv.... Sen lyfte dom 90 kg en eller 2 gånger på bänkpress, sa den ena nåt i still med: glömm inte att dricka protein drick ikväll det är bra för kroppen när man trännar, och sen stack dom XD XD Antar att stog och spände sig nånstans sen

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Skrivet av Tomas_88:

Påminner lite om när jag var på gymmet för några år sedan och såg några 15 åringar som komm till gömet uppmärksammade alla att nu ska dom tränna- Nu jäklar!!! Shit va trött man blir sen då osv.... Sen lyfte dom 90 kg en eller 2 gånger på bänkpress, sa den ena nåt i still med: glömm inte att dricka protein drick ikväll det är bra för kroppen när man trännar, och sen stack dom XD XD Antar att stog och spände sig nånstans sen

Hehe, för min egen del så har jag tränat olika perioder och har nu regelbundet tränat i över ett halvår, fast jag behöver nu deffa (en massa saker som har upptagit min tid hade förhindrat den planerade) och då känns det inte så motiverat att inta en massa extra saker.
Dessutom tycker jag att mina muskler har utvecklas bra, så bra att jag t.o.m. maxar(kör alltid med högsta last) på runt hälften av alla redskap på gymmet och sedan troligen ska byta gym. -Det är inte precis något "kroppsbyggargym" som jag är på, utan mer hälsogym eller vad man nu ska säga. Så det är inte så imponerande som det låter. Sedan tycker jag redskapen är idiotisk dimensionerade, då jag har extremt mycket kvar på vissa medan andra tog jag redan då jag började där. T.ex. 70kg att pressa ihop/isär ben med klarar en liten grabb av, då musklerna vid låren inte precis är små.
Iaf så struntar jag i vad allt vad tillskott heter nu och försöker reglera kosten och så lägger ner tid och pengar på annat.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Nu har jag svarat också. Min träning består visserligen av att ta cykelturer 5-7 gånger i veckan för att bygga upp min kondition igen då den försvann över vintern. Kosttillskott ser jag dock ingen poäng med alls, räcker gott och väl med mat.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.