Bigfoot släpper Killer 2100 – nätverkskort för gamers

Permalänk
Melding Plague

Bigfoot släpper Killer 2100 – nätverkskort för gamers

Bigfoot Networks satsar på renodlade gamers med det nya nätverkskortet Killer 2100. Bland annat utlovas lägre svarstider och prioritering av speltrafik.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Aj va galet dyrt =/ undrar hur mkt lyft det gör?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Tror inte det där gör ngn skillnad.
Testade Killer NIC K1 och det blev då ingen skillnad.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Göteborgaren:

Aj va galet dyrt =/ undrar hur mkt lyft det gör?

Knappast en skillnad man märker av.

Permalänk
Medlem

kanske 1ms? har aldrig prövat med riktigt kort jag kör med det inbyggda, tycker 5-20 ping is css är gött nog, eller 50ms i WoW ^^

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt hur ett nätvekrskort kan erbjuda de förbättringar som beskrivs, jag har alltid trott att det är närmsta routern (och resten av nätet ) som bestämmer och inte klientens nätverkskort. Klientkort har ju endast kontakt med närmsta routerno hc kan således inte få prioritet på nätet. Det ett klientkort kan göra är att buffra och avbelasta processorn från nätverkstrafiken.

Permalänk
Medlem

Helt idiotisk produkt om du frågar mig. Det förra kortet gav ju viss perstanda skillnad eftersom det lyfte av lite kraft från processorn men det förbättrar ju inte INTERNET. Bestämmer ju ganska duktigt själv hur snabbt det skall gå...
Jättebra om du har en server o 50 användar som ligger o plockar filer men spel? Näää, tror inte det va..

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Musikälskare

Hmm är det inte din ISP som avgör detta? Va ska nätverkskortet ha med det att göra? Är inte hemma på detta men någon kan väll svara

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

det var ett saftigt pris, ska nog googla lite efter tester senare.
låter tyvärr inte speciellt troligt att det skulle göra något alls med dagens datorer

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Entusiast

Men det heter ju något med Gamer och då måste det ju vara bättre än allt annat...
Precis som om det står Fatal1ty...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

haha det tänkta ja ju inte på ne humbug säger jag

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

ofta en vanlig människa lär köpa ett nätverkskort för 1200 än mindre märka om ens nån skillnad..

Permalänk
Medlem

Tester av den tidigare varianten pekar på att den enda skillnaden var att man kunde tanka ner och upp saker och samtidigt kunde spal cs/wow.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Oj oj oj, här ska man tydligen stjäla pengar från korkade knobbar.
Detta är ju ungefär precis lika idiotiskt som att sälja ett klistermärke du sätter på grafikkortet som uttryckligen "ger dig bästa prestandan, någonsin", och säljer dessa placebobufféer för 1100kr/st.

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Tester av den tidigare varianten pekar på att den enda skillnaden var att man kunde tanka ner och upp saker och samtidigt kunde spal cs/wow.

Jag ser inte hur det kan funka i verkligheten.
Att ladda ned saker via Torrent och spela samtidigt är föga något problem för mig, men uppladdning slöar ju ned hela nätverket - alla datorer sammankopplade i huset. Hur en dator med lite extra lödad plast kan kompensera för detta vet jag inte - och tror inte heller på för en sekund.

Permalänk

ganska cool sak ändå,med egen processor och shit .,

Visa signatur

Det va bättre förr, ju förr desto bättre.

Permalänk
Medlem

Magiskt slöseri med pengar. Om man vill få bättre ping ska man lägga några timmar på att gnälla på sin ISP, göra lite trace route-tester och kolla så ens trafik inte studsar via Helsingfors innan den når servern i Amsterdam. Ett nätverkskort kan inte routa om paketen efter att de ha lämnat datorn och det är, hör och häpna, där de verkliga latenserna uppstår. Skräp!

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Tror snarare det är något som kan användas på LAN vid t.ex. CS turneringar, och inte för att folk ska få 1 mindre i ping hemma, då det fortfarande är rätt hög fördröjning, och beror mer på servern och leverantören.

Permalänk
Skrivet av VicRattlehead:

ganska cool sak ändå,med egen processor och shit .,

Ja så tänkte jag med

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tror att datorspelare är en av de mest tacksamma grupperna att sälja delar till ;).

Ett fräckt namn, en extra funktion som är tänkt att vara bra och låter awsome, och hajpen är ofta igång.
Som spelmöss och tangentbord exempelvis. En jädra massa pengar för väldigt liten skillnad. Produktionskostnaden står sällan i relation till slutpriset, men det säljer. Lite som gilettes jädra rakhyvlar med multi super action, haha.

Jädra smart av tillverkarna.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Skrivet av Mr.Borka:

Jag ser inte hur det kan funka i verkligheten.
Att ladda ned saker via Torrent och spela samtidigt är föga något problem för mig, men uppladdning slöar ju ned hela nätverket - alla datorer sammankopplade i huset. Hur en dator med lite extra lödad plast kan kompensera för detta vet jag inte - och tror inte heller på för en sekund.

Haha, det är så att den prioriterar speltrafiken helt enkelt, inget konstigt med det. Inget som är värt 1200 papp och för bättre kompensation för hela nätverket så är ju en router av senare modell mer motiverat då den ändå säkerligen har denna funktonen.

Permalänk
Medlem

har 2 ms till min ventrilo server på WAN sidan undra om jag kan få 1 med det

eller inte dålig produkt.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk

Då ska vi se här, pingade min router 100 gånger, 10 meter nätverkskabel och uTorrent igång.
Resultat:
Ping-statistik för 192.168.100.1:
Paket: Skickade = 100, Mottagna = 100, Förlorade = 0 (0 %),
Ungefärlig överföringstid i millisekunder:
Lägsta = 0 ms, Högsta = 3 ms, Medel = 0 ms

Då ska vi se, om det här nätverkskortet skulle sänka tiderna så kommer alltså pingen gå från ett medel på 0ms till -2 eller -3ms? Isf så köper jag det genast!

Permalänk

Mitt W-lan kort och router kostar bara 100 mer sammanlagt
Tror det här kortet mest är en grej man trycker in i en annars dålig lan dator för att få skryta om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Jag tror att datorspelare är en av de mest tacksamma grupperna att sälja delar till ;).

Ett fräckt namn, en extra funktion som är tänkt att vara bra och låter awsome, och hajpen är ofta igång.
Som spelmöss och tangentbord exempelvis. En jädra massa pengar för väldigt liten skillnad. Produktionskostnaden står sällan i relation till slutpriset, men det säljer. Lite som gilettes jädra rakhyvlar med multi super action, haha.

Jädra smart av tillverkarna.

förutom att du märker skillnad på en gilettes o en bic rakhyvel . iaf jag. men ja vet exakt va du menar men om de säljer så varför itne? !

Permalänk
Proffsmoddare

Detta kortet har testats på ett flertal siter och INGEN har kunnat få fram ens den minsta lilla skillnad. Detta kortet gör lika mycket för online spel som att sätta fartränder på datorn. Spelar i samma liga som Cd svarven och Avmagnetiseraren för Dvd skivor. HUMBUG!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10092170']Detta kortet har testats på ett flertal siter och INGEN har kunnat få fram ens den minsta lilla skillnad. Detta kortet gör lika mycket för online spel som att sätta fartränder på datorn. Spelar i samma liga som Cd svarven och Avmagnetiseraren för Dvd skivor. HUMBUG!

Ord och inga visor, men jag håller med. Finns inte en chans i helvetet att Killer NIC ska vara värt pengarna.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Det är en penisförlängare, inget annat.

Visa signatur

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
försöker inte vara bra. försöker vara bäst.

Permalänk
Medlem

Bättre än vad? De billiga inbyggda korten eller ett Intel Pro Gigabitkort för 300kr?

Jag kan ge mig fan på att man kan se lika stor skillnad med ett Intelkort för 300kr mot ett inbyggt som man gör med ett Killer.

Så fjantigt, jag undrar hur de har tänkt att överleva på dessa kort. Man får hoppas att de säljer annat också för de kan ju inte klara sig på försäljning av sånna här kort.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Jag har hört att det tidigare kortet gav en liten FPS boost genom att avbelasta processorn, är det så är det ju inte total waste iaf. Dock är det nog vettigare att lägga 1200 extra på grafikkortet och övriga komponenter istället om man vill ha bättre fps.