byta applikationer mellan olika ljudkällor

Permalänk
Medlem

byta applikationer mellan olika ljudkällor

Jag har lite problem med att få rätt program att spela upp ljudet i "rätt" högtalare. Då jag tex. vill ha skype/systemljud/spelljud i mina datorhögtalare som står på skrivbordet och resterande så som mediaplayer och Spotify optiskt till min förstärkare och golvare som står under projektordurken.

Det jag gör i dagsläget är att jag byter default device hela tiden och jag tycket att det borde finnas något smidigare sätt men har inte lyckats hitta ngt hoppas någon kan hjälpa mej

Permalänk
Hedersmedlem

Du borde väl kunna ställa in så att Spotify och mediaspelare skickar ljudet genom det optiska istället för standardenheten? Vilken vettig mediaspelare som helst har möjligheten att ställa in ljudenhet om du rotar runt lite i ljudinställningarna. Jag har inte tillgång till Spotify just nu, men testa att skriva "spotify:config2" (utan citationstecken) i sökrutan så ska det komma upp avancerade inställningar har jag för mig, där du bland annat kan ändra ljudenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Du borde väl kunna ställa in så att Spotify och mediaspelare skickar ljudet genom det optiska istället för standardenheten? Vilken vettig mediaspelare som helst har möjligheten att ställa in ljudenhet om du rotar runt lite i ljudinställningarna. Jag har inte tillgång till Spotify just nu, men testa att skriva "spotify:config2" (utan citationstecken) i sökrutan så ska det komma upp avancerade inställningar har jag för mig, där du bland annat kan ändra ljudenhet.

det kommandot fungerar inte i wim 7, det blir blanka listor mm

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mr.p_22:

det kommandot fungerar inte i wim 7, det blir blanka listor mm

Såg att det blev samma sak för mig nu när jag testade här hemma med W7... Jag googlade lite mer och hittade inget annat vettigt. Ska kika runt lite mer på det, annars kan jag tyvärr inte hjälpa dig mer.