Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Jul 2009

Konstig form (moderkort)

Hej

Vad kallas formfaktorn på ett sånt här moderkort?. Det är väl inte ATX eller någon annan standard eller?

http://compeve.com/images/HP_motherboard_461537-001_compeve.jpg

MVH

Va göru ditt äckliga snusk äckel // berts brud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Sep 2005

Snälla alla ni som skapar å svarar, F A K T A!
Så ingen gissningslek där ni leker, å skapa inte en tråd innan ni vet hur ni ska forma den till nåt konkret.
Du som trådskapare blir irriterad över brist på hjälp å dom som ska hjälpa blir less på att korrigera folk.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Jul 2009

Tack

Va göru ditt äckliga snusk äckel // berts brud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
i källarn
Registrerad
Sep 2008

nej, det där är hps egna standard, följer altså inte mAtx standarden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
umeå
Registrerad
Maj 2004

Jag tycker det ser ut som att hålen bör matcha mATX, såhär på håll (jag har inte sökt djupare i ärendet, dock). Det kanske går att få tag på hål-layouten någonstans? Lyckas det, är det inga problem att jämföra med ett vanligt moderkort

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Sep 2005

iochmed att hp rekommenderar microtower där mATX är standard så troligtvis så bör de vara de å

Snälla alla ni som skapar å svarar, F A K T A!
Så ingen gissningslek där ni leker, å skapa inte en tråd innan ni vet hur ni ska forma den till nåt konkret.
Du som trådskapare blir irriterad över brist på hjälp å dom som ska hjälpa blir less på att korrigera folk.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Nov 2009

kolla nu lite närmre på bilden, hur sitter I/O portarna i jämförelse med PCI porten?

BTX skulle jag gissa(bara en gissning)

P8P67 Deluxe | i5 2500K @ 4,4 GHz (H70) | 4x4GB Corsair PC12800 | 2x 6950 @ (1536 Shaders) 880 MHz/1375Mhz | 480GB Intel 520 | OCZ Silencer MKIII 750W | 800D
Det heter effekten och spänningen, inte watten och volten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2009

Råkade ut för HPs egna standard när jag skulle bygga in en hp-dator i ett Lancool pc k-62 chassi. Trodde att det var m-Atx men näe, tydligen inte. Det fanns hål i chassit för alla Skruvhål i moderkortet utom ett.

Lancool PC K-62 - i5 2500k@4,2 - MSI GTX 980 - 850 EVO 500GB