Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sala
Registrerad
Okt 2009

Skilnad på engelsk och svensk?

jag har ett crosshair IV formula och om jag går in på asus hemsida och väljer "europa/sverige" där kan jag välja en flik typ ladda ner.
om jag klickar på den då kommer det upp en massa uppdateringar för mitt mobo.
men provade idag att välja engelsk (Usa) och där fanns det mycket mer att välja på..är det nån skilnad på det?
kan man använda sej av dom istället?
sen har jag en updat mjukvara som känner av om det finns nåt nytt bios.har försökt att få tag i ett men den sejer att det inte finns någon tillgänglig..men samma sak här, väljer jag usa då finns det massor med bios att ladda ner.varför känner inte min mjukvara av detta?
men frågan är: kan man använda usa fast man bor i sverige?
det är ju ändå samma moderkort.

mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Dec 2007

Anledningen är att där inte finns någon språkberoende (Svensk) uppdatering för BIOS och användarmanual.
Du kan köra med de amerikanska versionerna eftersom det endast är i Windows som svenskt språkstöd visas i vissa program.

P.S. Jag noterar att BIOS uppdateringarna är helt färska och moderkortet har "Multi-Language BIOS".
Kanske är det så att svenska språkstödet i BIOS inte är klart ännu.
För övrigt så finns samma uppdateringar i båda språkvarianterna (förutom manualer och just BIOS).

Windows 10 Pro x64 | Zalman HD160XT Plus | Fractal Design 800W | AMD Ryzen 7 1800x | Asus Crosshair VI Hero | Corsair Vengeance LPX 3200MHz 16GB | ASUS Radeon R9 290 4.5GHz | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | Philips Brilliance 40" BDM4065

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sala
Registrerad
Okt 2009

tack så mycket