Little Big Planet 2 Tråden :)

Permalänk
Medlem

Hallå, jag har varken lbp 1 eller 2 men en kompis är helt beroende av dem och tjatar hela tiden på mig om att jag också ska köpa. Dock är jag inte så kreativ av mig så är inte direkt intresserad av alla de nya editor-grejerna i 2an, så jag undrar om man kan spela användarskapade banor gjorda i lbp 2 på lbp 1? Alltså om jag köper lbp 1, kan jag då spela användarskapade banor gjorda i lbp 2?

Visa signatur

It's good to be bad

Permalänk
Medlem

Nej. Men ett köp av ettan är myckett bättre än inget alls. Tvåan är som båda spelen, de banor man byggt i ettan ligger kvar på ens måne, om man inte slängt dem. Förut tyckte jag ettan var oändlig med så många banor att de inte går att räkna dem själv, men verktygen som nu finns ökar bredden på vad man kan göra tiofalt, så även om man inte bygger själv, så blir upplevelsen av vad de andra byggt långt mera varierad.

Här är min första bana i LBP2:
http://lbp.me/v/xe3m9b

Grunden tog några timmar, sen petade jag med designen för en total på åtta timmar. Jag blev riktigt nöjd med den. Den har flera moment som var omöjliga att göra i ettan...

Logga in med PSN på sidan och lägg den i kö, så hittar du den lätt i LBP2.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

hej jag köpte little big planet idag till grabben men vi kan inte bygga en egen värld går man in på redigera värld så kan man bara sätta upp klister lappar ska man låsa upp nånting för att kunna bygga?