skillnad på xfx 5870 och 5870 ?

Permalänk
Medlem

skillnad på xfx 5870 och 5870 ?

Jo det är såhär att jag undrar vad det är för skillnad på xfx olika 5870 modeller.

XFX HD-587A-ZNFV har fläkten långt bak och har även uttag ovanför? (vilket jag föredrar)
XFX HD-587X-ZNDA har en annan fläkt i mitten och uttag längst bak (avgasrören)? och såfall behöver jag ta fram sågen.. Är det annars någon skillnad i prestandan?

Permalänk
Avstängd

Fläkten längst bak är mycket bättre. Den modellen med fläkt i mitten har sämre komponenter, b.la. voltchipet, låter mer, osv. Jag skickade tillbaks min och har nu ett 5870 av referensmodell istället, mycket nöjd.

Permalänk
Medlem

Okej får nog bli referensmodellen då, den är röd på långsidan utåt? för ska nämligen ha svart,röd tema samt vita fläktar.

Permalänk
Medlem

Japp. Den är röd på långsidan utåt. Har ett XFX 5870 referensmodell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iopus:

Japp. Den är röd på långsidan utåt. Har ett XFX 5870 referensmodell.

Låter underbart, men nu när jag kollar runt på ett antal sidor ser jag att många inte har refmodeller i lager. Har dom möjligtvis slutat tillverka referenskorten eller?

Permalänk
Medlem

Jo då. Men i lägre utsträckning verkar det som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoekn:

Låter underbart, men nu när jag kollar runt på ett antal sidor ser jag att många inte har refmodeller i lager. Har dom möjligtvis slutat tillverka referenskorten eller?

XFX Radeon HD 5870 1024MB - Alina System AB
annars är ASUS 5870 bra. samt snyggt

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av iopus:

Jo då. Men i lägre utsträckning verkar det som.

Skrivet av HoBb3:

XFX Radeon HD 5870 1024MB - Alina System AB
annars är ASUS 5870 bra. samt snyggt

Jag hade tänkt o skaffa mig ett ex nästa månad, så får hoppas jag får tag i ett då