Permalänk
Medlem

Grafikkorts problem!

Yo sweclockers!

Har köpt nytt modekort, processor och ram minne, kopplat in allt i datorn och installerat allt. Nu anväder jag mig av integrerade grafikkortet ( det som sitter i modekortet från början) men det ska ja ju självklart inte använda.

När jag kopplar in mitt andra grafikkort (geforce 8600GT) så får ja ingen bild alls, skärmen är helt svart, både i integrerade grafikkortets port och mitt externa grafikkorts port.

Fläkten på grafikkortet snurrar så den måste ju få ström, Har orginal settnings i BIOS för tillfälle, är det något där som ska ändras för att få det att funka eller är grafikkortet trasigt ?

modekort : gigabite GA-G41M-ES2L
Processor : intel pentuim dualcore E5300
Grafikkort : GeForce 8600 GT

Något mer ni behöver veta för att hjälpa mig lösa detta skit problem så säg till!!!

MVH KYYDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av lnsone:

Yo sweclockers!

Har köpt nytt modekort, processor och ram minne, kopplat in allt i datorn och installerat allt. Nu anväder jag mig av integrerade grafikkortet ( det som sitter i modekortet från början) men det ska ja ju självklart inte använda.

När jag kopplar in mitt andra grafikkort (geforce 8600GT) så får ja ingen bild alls, skärmen är helt svart, både i integrerade grafikkortets port och mitt externa grafikkorts port.

Fläkten på grafikkortet snurrar så den måste ju få ström, Har orginal settnings i BIOS för tillfälle, är det något där som ska ändras för att få det att funka eller är grafikkortet trasigt ?

modekort : gigabite GA-G41M-ES2L
Processor : intel pentuim dualcore E5300
Grafikkort : GeForce 8600 GT

Något mer ni behöver veta för att hjälpa mig lösa detta skit problem så säg till!!!

MVH KYYDEN

Att det är svart även när du kopplar in den inbyggda grafiken är nog inte så konstigt det har även jag, de inbyggda grafikkortet avaktiveras när du sätter in ett i PCI-E porten.

Sen varför du inte får bild på ditt 8600......jadu jag fick samma problem med mina 4850-kort.......ett av mina kort gick sönder så jag tog ut bägge och körde ett tag på de inbyggda sedan satte jag tillbaka det hela kortet och de var svart......trots att jag hade använt driver sweeper var det svart så jag tog bort kortet använde det inbyggda för att komma in i bios sen så gjorde jag en återställning av bios satte in grafikkortet igen och jag hade bild........vad som var fel vet jag inte men testa en återställning av bios om du har tur är det bara det annars finns risken att kortet är trasigt. OBS! jag hade åxå originalinställningar i bios vid tillfället.......

Visa signatur