Två olika versioner av l4d2?

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Sep 2006

Två olika versioner av l4d2?

Hur kommer det sig att det finns en CUT och en UNCUT version av left 4 dead 2, man tycker du att steam ska vara en av de som säljer dessa då men icke. Nu så köpte jag den vanliga versionen (cut) , och tidigare så tror jag att jag hade den andra versionen eftersom jag nyligen märkte att när jag plockar upp "speciel ammo" så brinner inte zombierna när man skjuter med eldkulor? Hur stor skillnad är det mellan dessa versioner, och har någon av er testat att själv patcha in uncut versionen i er nuvarande version?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2006

är det inte australiensiska versionen?

My name is legion, for we are many.

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av Cropsgrinder:

är det inte australiensiska versionen?

Vet inte, men jag trodde det var dem som inte fick spela den versionen alls:S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Höganäs
Registrerad
Aug 2002

Tyskland och Australien har krav på censur på dessa spel, CUT versionen gäller för dem.

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS4 (4TB, Nyko Data Bank) | iPhone SE 32GB Black | Huawei T3 MediaPad 10" | New 3DS XL + KatsuKity's Capture Card | PS Vita 32GB | pfSense PC 2x1Gbit + 16-port 1Gbit Switch + D-Link 868L (som AP) | Ryzen 1700, 16GB DDR4 3000Mhz, 240GBx2 SSD, GTX 980, 3TB, A320M-DS2 | Windows 10 Home 64-bit | Apple Macbook Pro 13" Mid-2013

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2007

Skillnaden

* No Gore: When you shoot an Infected to you see a small splash of blood. You will not see any “gibs” at all.
* No Blood Spatter: You will not see blood spattering on the screen.
* No Dismemberment: You cannot shoot or melee any limbs, including the head, off an Infected.
* No Corpses: As soon as they’re dead, Infected bodies will disappear.
* No Burning: Infected will not catch fire from, for example, a molotov. They will, however, still die.
* No Riot Cop: The “riot cop” Uncommon Infected will not spawn at all. In fact, if just one player on the server is running the Australian edition, the “riot cop” will not spawn at all.

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

Fan vad det suger då.. suger ju ur all zombiekänsla om de inte sprutar blod eller fattar eld..

Jävla censur:(