Wacom Bamboo Fun Pen & Touch problem med macroknappar! Windows 7

Permalänk

Wacom Bamboo Fun Pen & Touch problem med macroknappar! Windows 7

Hej!

Fick igår min efterlängtade Ritplatta, och redan första dagen är det strul...

Det är så att på den finns fyra macroknappar, som man kan göra nästan vad som helst med. Som standard är det:

1. "Touch Toggle" - aktiverar/avaktiverar touchfunktion.
2. Bakåt - behövs förklaring?
3. Högerklick - högerklick
4. Klick - Vänsterklick

Problemet är att bara en av dem, "Touch Toggle", fungerar. Jag vet inte riktigt vad som har hänt och vet inte hur jag skall lösa det. Jag använder senaste drivrutinerna från Wacoms hemsida. Operativsystemet är Windows 7, 64 bitars.

Och igår, innan jag stängde av datorn för första gången efter att jag har installerat programvara, så kom det upp en liten halvtransparant textruta à la mac varje gång jag tryckte på "Touch Toggle"-knappen.

Skulle verkligen uppskatta hjälp, och tveka inte att fråga om det är något!
Tack!
Lj

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ljungan11:

Hej!

Fick igår min efterlängtade Ritplatta, och redan första dagen är det strul...

Lj

Har själv en Bamboo(Dock gamla versionen, inte fun versionen) och har aldrig haft de problemen du beskriver, men har haft problem och installera det en gång där installationen inte fullföljdes och fick märkliga problem därefter, dock löstes det sig med att installera om.

Men har du testat att avinstallera wacoms drivare helt och hållet? För att se om det gör någon som helst skillnad. Det jag skulle rekommendera är att kolla enhetshanteraren(tror det heter så på svenska?) Så att brädan verkligen använder rätt drivrutiner, såg närmligen att Windows 7 har drivrutiner för vissa wacom brädor.

Visa signatur

I had a dream that I ate a giant marshmellow, i woke up and my pillow was gone...

Permalänk
Skrivet av DevizioN:

Har själv en Bamboo(Dock gamla versionen, inte fun versionen) och har aldrig haft de problemen du beskriver, men har haft problem och installera det en gång där installationen inte fullföljdes och fick märkliga problem därefter, dock löstes det sig med att installera om.

Men har du testat att avinstallera wacoms drivare helt och hållet? För att se om det gör någon som helst skillnad. Det jag skulle rekommendera är att kolla enhetshanteraren(tror det heter så på svenska?) Så att brädan verkligen använder rätt drivrutiner, såg närmligen att Windows 7 har drivrutiner för vissa wacom brädor.

Okej, jag har inte testat att ta bort drivrutinerna helt och hållet, kan testa det senare. Och jag är säker på att jag har rätt, jag tog ner de från Wacoms hemsida.

fasst vänta, nu funkar det?! :S ruskigt märkligt. jaja, får väll tacka för tipsen!
återkommer om jag får problem igen!

Tack
lj