Bigfoot Killer 2100 höjs till skyarna

Permalänk
Melding Plague

Bigfoot Killer 2100 höjs till skyarna

Bigfoot Networks senaste nätverkskort lovar guld och gröna skogar för gamers, och ett nyligen publicerat test ser ut att bekräfta siffrorna.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Jo, tänker verkligen köpa ett Killer 2100 för 1000kr+ för att sänka min svarstid i spel från 6-10 ms till 1-2. Känns ju som en hyfsad "no brainer".

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem

När kommer ert test utav nätverkskortet?

Permalänk
Inaktiv

Så man vinner ca 6ms? För 1200?

Haha. Ja, hade jag varit rik hade jag köpt det - bara för att. Men för en vanlig människa kommer det aldrig bli värt 1200 för 6ms. Inte "ens" för CS spelarna.

Permalänk
Inaktiv

...eller ett par tester från andra sajter. Finns hur mycket inställningar som helst man kan göra med sitt nätverkskort istället för att punga ut tusen spänn på något som inte känns ett dugg trovärdigt.

Permalänk
Medlem

Lika mycket bullshit som killernic.

Permalänk

verkar ju helt klart som om sidan är betald av bigfoot, eller åtminstone inte tillförlitlig. när blev udp så grymt dåligt exempelvis?

Permalänk
Medlem

Hah...

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Jaha? Ett onboard realtek NIC har alltid varit kasst. Att Killer 2100 är bättre är inte det minsta förvånade, men att den spöar ett realtek gör det inte till en bättre produkt, då man hade fått samma resultat med ett Intel nic för 300-400kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunnis:

Jaha? Ett onboard realtek NIC har alltid varit kasst och kommer alltid vara skit. Att Killer 2100 är bättre är inte det minsta förvånade, men att den spöar ett realtek gör det inte till en bättre produkt, då man hade fått samma resultat med ett Intel nic för 300-400kr.

Word.
Men, aspekten med de konstiga svarstiderna kvarstår. Hur i h*vette lyckas de med att få 6ms i svarstid på ett lokalt gigabitnät..? Jag pluggar ändå nätverksteknik på universitetsnivå och jag kan fan inte förstå hur de lyckas..

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtreX:

Word.
Men, aspekten med de konstiga svarstiderna kvarstår. Hur i h*vette lyckas de med att få 6ms i svarstid på ett lokalt gigabitnät..? Jag pluggar ändå nätverksteknik på universitetsnivå och jag kan fan inte förstå hur de lyckas..

jag får runt under 1ms har jag för mig när jag pingade en dator på ett integrerat servernätverkskort på ett gigabinätverk..

Jag tror dom kör nått dom kör för att lura alla P12'er vars pappa betalar allt

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Som sagt skumt att TCP är snabbare än UDP (som saknar extra data i form av felkontroll)...borde vara tvärtom möjligtvis, eller så har Realtek väldigt konstiga drivrutiner/krets. för 129 USD vill man se aningen mer seriösa tester. Annars är ju, som nämnts ovan, Intels kort med funktionerna mer i hårdvara än i slöa drivrutiner i processorn (ala integrerat NIC) en äkta "no brainer" Tycker fortfarande att Big Foot verkar pyssla med saker ute i gråzonen av vad som kan betecknas som seriöst.

Permalänk
Medlem

känns som dom bara försöker pressa på en något som man inte behöver :/ humbug!

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Bootdaily hissar den oberoende journalistikens flagga högt.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Hur får man igenom nästan 1 GB/s på ett kort som klarar 1Gb/s?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Som jag skrev i förra Bigfoot-artikeln: Den stora bristen (som syns i svarstider och ren hastighet) finns ute på Internet och det har ett klientkort mycket liten inverkan på. Nog för att en separat processor och minne avlastar processorn vid uppackning, betyder inte det att svarstider blir kortare.

Sjävl ser jag väldigt litet/inget användingsområde för cpu offloading på en klient

Permalänk
Medlem

Jag får mer eller mindre samma resultat med ett intel jag testade. För att få det resultet med realtek kortet så har det nog varit belastat en del !
jaja vilket fall som helst så är det helt meningslöst iaf !!

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

jag får runt under 1ms har jag för mig när jag pingade en dator på ett integrerat servernätverkskort på ett gigabinätverk..

Jag tror dom kör nått dom kör för att lura alla P12'er vars pappa betalar allt

Behövs inga servernätverkskort eller gigabitgrejjer för det...

slackr@slackspace:~$ ping 84.55.118.161
PING 84.55.118.161 (84.55.118.161) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 84.55.118.161: icmp_seq=1 ttl=64 time=0.157 ms
64 bytes from 84.55.118.161: icmp_seq=2 ttl=64 time=0.127 ms
64 bytes from 84.55.118.161: icmp_seq=3 ttl=64 time=0.132 ms
64 bytes from 84.55.118.161: icmp_seq=4 ttl=64 time=0.123 ms
64 bytes from 84.55.118.161: icmp_seq=5 ttl=64 time=0.138 ms
64 bytes from 84.55.118.161: icmp_seq=6 ttl=64 time=0.140 ms
64 bytes from 84.55.118.161: icmp_seq=7 ttl=64 time=0.140 ms
64 bytes from 84.55.118.161: icmp_seq=8 ttl=64 time=0.134 ms
64 bytes from 84.55.118.161: icmp_seq=9 ttl=64 time=0.127 ms

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Hur får man igenom nästan 1 GB/s på ett kort som klarar 1Gb/s?

De satt jag också och funderade på.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Inkompetent att inte ens kunna skilja på megabyte och megabit. De lär kunna åka fast för falsk marknadsföring på detta, kortet klarar inte alls i närheten av 1000 megabyte per sekund.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Avstängd

Enkelt med rätt kablar?Löjlar ni er nu?
Cat 6e klarar gigabithastighet om övrig hårdvara klarar det eller??
Det har jag märkt på min hårdvara iafall:))

Vem bryr sig om skrivet GB-gb hastighet?Är man dum i huvudet kanske man inte fattar men det gäller nog inte sweclockers medlemmar:)
Sluta röra till tråden please.

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem

Skulle vara roligt att se ett seriöst test. Swec ta in det och testa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av alban72:

Enkelt med rätt kablar?Löjlar ni er nu?
Cat 6e klarar gigabithastighet om övrig hårdvara klarar det eller??
Det har jag märkt på min hårdvara iafall:))

Vem bryr sig om skrivet GB-gb hastighet?Är man dum i huvudet kanske man inte fattar men det gäller nog inte sweclockers medlemmar:)
Sluta röra till tråden please.

Vem bryr sig?! De har ju faktiskt skrivit "Megabytes per second" i diagramet. På vilket sätt skulle man kunna tolka det som Megabit per second? Att önska någon form av korrekthet och seriositet i "oberoende" tester är nog inte SweCs medlemmar ensamma om.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Hedersmedlem

Vad spelar det för roll hur det presterar i ett lokalt gigabitnätverk?! Det är ju hur bra det funkar för vanliga stackare med en kass ADSL-anslutning som är intressant... Bullshit säger jag.

Permalänk
Medlem

hahaha jag hoppas ingen går på det där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alban72:

Enkelt med rätt kablar?Löjlar ni er nu?
Cat 6e klarar gigabithastighet om övrig hårdvara klarar det eller??
Det har jag märkt på min hårdvara iafall:))

Vem bryr sig om skrivet GB-gb hastighet?Är man dum i huvudet kanske man inte fattar men det gäller nog inte sweclockers medlemmar:)
Sluta röra till tråden please.

T.ex. att man använder rätt termer.

psst: cat6e finns inte.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Herregud!

Skulle inte besudla en kortplats med den där dyngan om så någon skänkte mig kortet.

Siten måste vara köpt lr ägd av tillverkaren.. 100bytes och 6ms lokalt med gigabit switch.. vad testade dom mot för nätverkskort då, ett realtek från 1990?

Snacka om att dumförklara gamers, hoppas dom går i konkurs snarast.

Permalänk

Haha, jag har ju till och med lägre svarstider mellan datorerna på vårt trådlösa 802.11n... Luktar fake lång väg på det testet.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem

Om de verkligen tror att folk kommer att köpa det här så är de ute på hal is.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Inte för att jag själv kan något, men jag googlade lite och hittade denna tråd;
Having trouble achieving 1Gbit UDP throughput - Stack Overflow

Handlar om UDP throughput

Som jag fattar det verkar det som att ett vanligt (integrerat) nätverkskort använder för mycket prestanda om de tar emot små packet och därmed. gissningsvis, begränsas detta på de integrerade. Killer NIC som har en egen CPU (på 400mhz, mycket högre än jag trodde för övrigt) kan istället använda mindre packet. Eller något sånt. Läs själva, jag däckar snart... : P

Förvånande vad mycket högre FPS man får faktiskt. Trodde det skulle vara obetydligt. Vilket det väl fortfarande är, men mindre obetydligt än jag trodde iaf.

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E