Standard på olika 3D biografer?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2004

Standard på olika 3D biografer?

Har fortfarande inte sett Avatar nämligen och har planerat att göra det på tisdag.

Den går då på den något mer lokala 3D biografen i Alingsås istället för den något mer icke lokala bergakungen..

Men nu undrar jag spontant, är de någon större skillnad på 3D biograferna så att de kanske är vettigt att lägga dom extra pengarna på att åka till göteborg för att kolla på filmen?

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jorrvaskr
Registrerad
Mar 2002

En film som Avatar BÖR ses på en ordentlig biograf, annars är det helt poänglöst. Storstäderna har garanterat bättre utrustning på biograferna än de i småstäder. Har dock ingen koll på vad som rekomenderas i gbg, så det låter jag någon annan svara på.

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Maj 2006
Skrivet av Mr. Bravo:

En film som Avatar BÖR ses på en ordentlig biograf, annars är det helt poänglöst. Storstäderna har garanterat bättre utrustning på biograferna än de i småstäder. Har dock ingen koll på vad som rekomenderas i gbg, så det låter jag någon annan svara på.

Stor-biograferna är inte alls alltid bättre än de små.

Vår lilla biograf här i Katrineholm hade 3D långt innan den större biografen i Norrköping hade det.
Men vår biograf är ganska modern för övrigt. Fast den ägs ju inte av SF, så det är ju agärnas eget beslut vilken teknik de vill skaffa.

Men jag håller med, Avatar är otrolig i 3D

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
at home
Registrerad
Mar 2004

När jag skulle kolla på avatar visade inte ens Saga i Alingsås den i 3D, så jag vet dessvärre inte hur det är där. Jag kan dock rekommendera Bergakungen.

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Trädvy Permalänk
Forumledare
Plats
Jönköping
Registrerad
Jun 2004

*tråd flyttad*

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på modereringen/forumet och glöm inte att tala om vilken tråd det handlar om. Kontaktvägar: albert@sweclockers.com, kontaktformuläret och moderatorernas gemensamma pm-konto. Annat användbart: regler och feedbackforumet. Funderar du på att anmäla ett inlägg? Tveka inte! Gör det även om du är osäker. Det är vår sak att bedöma det, inte din.