Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ligg: Rulla: Spela Död
Registrerad
Jan 2002

Ronnie James Dio död

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bakom Skärmarna
Registrerad
Jun 2006

Visste att han var sjuk men att han hade gått bort slog en hårt. :/

Dator : i7 Extreme 965; 24GB Ram; GTX 680; Fractal Design Define R4; 3st 24" DELL 2407WFP
Kamera - Canon EOS 7D | Canon 75-300mm F/4-5,6 | Sigma 18-70mm F/2,8-4 | Canon 50mm F/1.8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sala
Registrerad
Apr 2003

Blev överraskad av detta besked, mycket sorgligt :/

Asus P8P67 PRO REV B3 | Intel Core i5 2500K 3,3GHz @ 4,5 GHz med Corsair H100i | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X | XFX Core Edition 750W | Fractal Design Arc | Corsair SP2500 högtalare | SteelSeries Siberia v2 Svarta hörlurar | QPad mk-50 & 5k tangentbord & mus | Asus Xonar DGX | Oneplus One 64 gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Är väldigt ledsen över detta, Dio är en av mina gamla idoler ända sen hans tid i Rainbow och framåt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
V-ås - är jag inte söt?
Registrerad
Jul 2001

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2003

R.I.P :/ Detta kom som en bomb för mig iaf

i7-5930K, Noctua nh-d15, MSI X99S SLI PLUS, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, GTX980 Strix SLI, Corsair RM1000, CM Cosmos II Ultra Tower, ASUS VG248, Windows 10pro x64, Sony xz1 Compact, SAAB 9-5 2.3t, Xbox One.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Partille
Registrerad
Jul 2008

En av de riktigt stora!

Tråkigt tråkigt. :'(

» AMD Ryzen 5 1500X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 256 Gb M.2 PCIe
Fraktfritt från Inet för Sweclockersmedlemmar
Vänligen citera om du pratar med mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg!
Registrerad
Sep 2007

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2004

Kompisen skickade nyss ett sms med denna tragiska nyhet, men jag måste faktiskt fortfarande påstå att jag inte har den blekaste aning om vem han är.. Och han fanns inte med i T9 så han kan inte vara särskilt betydelsefull..

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
V-ås - är jag inte söt?
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av Zlayphir:

En av de riktigt stora!

Tråkigt tråkigt. :'(

Snarare en av de riktigt små (163 cm).

Coola låtar i massor!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
V-ås - är jag inte söt?
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av TroNi:

Kompisen skickade nyss ett sms med denna tragiska nyhet, men jag måste faktiskt fortfarande påstå att jag inte har den blekaste aning om vem han är.. Och han fanns inte med i T9 så han kan inte vara särskilt betydelsefull..

Hur fan kan man inte känna till Dio?!

Bara så att du vet så var det han som införde "djävulstecknet" inom rocken.

Coola låtar i massor!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Partille
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av Ilja:

Snarare en av de riktigt små (163 cm).

Beror på hur man ser det.

*Lyssnar på Hungry for heaven i Spotify*

» AMD Ryzen 5 1500X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 256 Gb M.2 PCIe
Fraktfritt från Inet för Sweclockersmedlemmar
Vänligen citera om du pratar med mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2007

R.I.P
Verkligen tråkigt det här.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2004

Får bli en Dio-låt innan man lägger sig.. riktigt tråkigt. Hade ingen aning om att han var sjuk.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

Jag hade hört att han var sjuk då jag lyssnar på Bandit rock så annonserade dem ut det i etern, men att han skulle då nu det var väldidg oväntat:(

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005

Lite trist, även om jag knappast dyrkar hh/bs.

Men det som är bra med detta är att man förhoppningsvis får se rammstein två gånger i år

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2002

R.I.P Ronnie James Dio...Tack för alla fina konsertminnen...

| Intel i7 2600K@4,5Ghz | FD Nano S | H80i | Asrock Z77E-ITX | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 | Samsung 840 250Gb/830 128GB | Sapphire Radeon R9 290 4GB | FD Newton R2 650W | Logitech G15/G5 | 3x Packard Bell Viseo 240DX Eyefinity |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Intervju från några år sen (2006)
YouTube - Dio interview

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Katrineholm
Registrerad
Feb 2008

Riktigt tråkigt inte för jag har lyssnat så mycket på han men han är ju ändå en ikon inom hårdrocken och har en jävla röst nä nu ska jag lyssna på Rainbow in the dark innnan jag går och lägger mig R.I.P

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jul 2001

Så synd, fick ju iallafall se han i wien 2008 tror jag när de spelade som förband till metallica

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Jul 2009

Gråten var nära, nu lyssnar jag på Rainbow - Rainbow Eyes <3

Primär - C2D T6500 :: 4GB :: Mobility 4570.
Sekundär - AMD64x2 6000+ :: 2GB :: 8800GT 1GB

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av TroNi:

RIP Dio.

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2007

När jag vaknade i morse trodde jag att det skulle vara en skön måndag. Loggar in på min mail och ser denna hemska nyhet. Jag visste att han var sjuk, men varför skulle just han dö?

Kommer ihåg hur jag lyssnade på hans Magica och Holy Diver när jag var yngre. Det var en upplevelse helt i särklass. Har sett honom tre gånger totalt, första och andra gången själv och tredje med Heaven and Hell.

Om hårdrock var en person, skulle det vara Dio, om röster har ett mål, är det Dio.
Du är den lilla mannen med den stora rösten, och det är så vi kommer minnas dig.

"If the magic comes between us
And we never meet again
Take a part of me away "
- As Long as it´s not About Love

Vila i frid Ronnie

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av TroNi:

Känns mer som att den som baserar sina åsikter efter T9 är betydelselös.

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Jan 2002

Det tragiska är väl att musikala genier i stil med Dio försvinner medans idioter som personen ovan blir matad med skit efter skit som slangas ut på MTV och RixFM med glädje. =/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av Halldin:

Det tragiska är väl att musikala genier i stil med Dio försvinner medans idioter som personen ovan blir matad med skit efter skit som slangas ut på MTV och RixFM med glädje. =/

Personen ovan? :s

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Deathdancer:

Personen ovan? :s

Han du citerade alltså. Inte direkt ovan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Nov 2007

Fruktansvärt tråkigt.

Edit:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TroNi

Han borde fan stängas av för det inlägget :(. Dio är och förblir en legend!

Besök gärna min sida på DA!
Kycklings DeviantART

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av Halldin:

Han du citerade alltså. Inte direkt ovan.

Jaha okej

Skrivet av Generalkyckling:

Fruktansvärt tråkigt.

Edit:

Han borde fan stängas av för det inlägget :(. Dio är och förblir en legend!

Sant så sant. Tråkigt att folk ska behöva beté sig illa

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Mar 2004

R.I.P Ronnie James Dio
Ännu en legend som lämnar oss, sorgligt när ens gamla hjältar sakta men säkert börjar dö, tror de kommande 10åren kommer vara fyllda av dödsbud man önskade aldrig skulle komma.. Tack och lov så kommer de vara odödliga genom sin fantastiska musik! Blir Dio för hela slanten via Spotify idag!