Problem me league of legends!

Permalänk
Medlem

Problem me league of legends!

tjaba

snabb fråga.
har precis börjat lira LoL o de är otroligt kul men efter varje match som spelats så blir ja disconnected från pvp.net lr va de heter.
har inga problem med internet i övrig och inte i spelet heller går på 15 sec o summon o ligger stabilt på 40-50 ms på båda mina datorer, förutom dessa random disconnects som kommer när man browsar store eller somsagt efter en match och stats från matchen kommer heller aldrig fram.

har inte hittat nått direkt konkret om detta på deras forum förutom att öppna portar om man sitter på ett restricted network, hittade nått om att launcher crashar vilket den gör ibland men de kanske händer 1 gång per dag men oftast är de internet som sätter stop. just att den disconnectar utan att ge nån anledning, eller aa nån anledning finns de väl men de ända som kommer upp är ett felmeddelande där de står disconnected xiif eller liknande.

datorn ser ni i sign, sitter på win 7 x64 på båda datorerna, ena på trådlöst och den andra på tråd till ett cisco modem som är kopplat till comhem 24mbit. om de nu har nån betydelse!

tänkte bara höra om nån här på swec har samma problem?!
ska posta på forumet oxå när ja har tid.

/jonathan

Permalänk
Medlem

Inget problem jag läst om direkt.
Dock ska du nog ha lite is i magen, Riot ska ta över LoL ifrån GOA här i Europa så troligtvis kommer det bli bättre framöver.
Har ju varit ett helvete sen ett tag tillbaka tack vare GOA.
Jävla fransoser...

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Medlem

Tjena, det är en vanlig bugg på EU clienten, jag måste restarta spelet efter varje match och har behövt gjort det sen 2 månader tillbaka och nästan alla jag känner har samma fel, de där länkarna funkar inte för mig men du kan ju testa.

Det är inte relaterat till ens egna dator för jag spelar dagligen på US sidan också å där har jag aldrig nått problem, bara att vänta på att RIOT ska ta över från GOA här så blir det nog bra.

Permalänk
Medlem

inget ovanligt, har haft det problemet sen julas, hoppas riot fixar den buggen, GOA är ju totalt inkompetenta på att fixa buggar..

Permalänk
Medlem

Just det här problemet som contra upplever att den släpper anslutningen har jag bara upplevt när jag varit inaktiv en längre stund. Inte alls som trådskaparen beskriver det, som jag uppfattar det är lite närsomhelst oavsett hur länge han/hon varit inloggad.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Inte problem hos dig, servern som är otroligt dåligt hanterad av GOA

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz