3D Vision Surround försenas

Permalänk
Melding Plague

3D Vision Surround försenas

Den som äger ett Geforce GTX 480 eller 470 och vill njuta av 3D på flera skärmar får vänta ytterligare en månad.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Inte för att för att vara beseviser eller något men, lovade inte Nvidia 3D Surround till lanseringsdagen (bland annat)?

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk

Don't care, 3D är ointressant av personlig smak men dåligt av nVidia att inte ha detta klart än

Permalänk
Medlem

Nvidia - the way it's meant to be delayed?

Vad spelar det för roll egentligen? Målgruppen måste vara minimal.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

3d hade ju vart intressant om det inte var så dyrt. Först så halveras väl prestandan i spel med 3d eftersom grafikkortet måste rendera 2 olika bilder samtidigt? Sen kostar ju 3d utrusting + skärm en del.

Så man behöver ett dubbelt så snabbt grafikkort för 3d, sen en 120mhz skärm och sedan själva glasögonen.. Långt ifrån att vanliga konsumenter ska köpa detta.

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk

Synd att man inte kan ta bort känslan av att man känner sig som en idiot när man spelar med glasögonen.

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greve_Peter:

Synd att man inte kan ta bort känslan av att man känner sig som en idiot när man spelar med glasögonen.

men inte värre än powerglove till nintendo för en himla massa år sedan, dock känns målgruppen liten (enbart entusiaster och rika ungar)

YouTube - THE POWER GLOVE - by the Angry Video Game Nerd - Cinemassacre.com

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Medlem

Som många redan sagt, det är nog inte många som lär använda sig av 3d surround. Själv kör jag med en 3d skärm och det är grymt, klarar mig inte utan 3d i spel längre Ska bli skoj att se vad det är för prestandaökningar som kommer med nästa drivrutin

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Kräver inte 3D Surround tre grafikkort också? Eller är det bara något jag fått för mig, att 3D-skärmarna som kör DVI gärna vill kopplas in i grafikkortets båda DVI-utgångar?

I allmänhet är 3D Surround är löjligt försäljningsargument. Det krävs så mycket pengar för en nisch som ändå är för ung för att verkligen motivera att lägga pengar på.

Permalänk
Skrivet av sinned89:

men inte värre än powerglove till nintendo för en himla massa år sedan, dock känns målgruppen liten (enbart entusiaster och rika ungar)

YouTube - THE POWER GLOVE - by the Angry Video Game Nerd - Cinemassacre.com

Haha, just fan! Har nästan glömt bort handsken!

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Skrivet av Mr.Borka:

Kräver inte 3D Surround tre grafikkort också? Eller är det bara något jag fått för mig, att 3D-skärmarna som kör DVI gärna vill kopplas in i grafikkortets båda DVI-utgångar?

I allmänhet är 3D Surround är löjligt försäljningsargument. Det krävs så mycket pengar för en nisch som ändå är för ung för att verkligen motivera att lägga pengar på.

3D surrond kräver minst 2 kort eller rättare sagt

Permalänk
Medlem

Spännande ska bli intressant att se vad det blir för prestanda förbättningar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr.Borka:

Kräver inte 3D Surround tre grafikkort också? Eller är det bara något jag fått för mig, att 3D-skärmarna som kör DVI gärna vill kopplas in i grafikkortets båda DVI-utgångar?

I allmänhet är 3D Surround är löjligt försäljningsargument. Det krävs så mycket pengar för en nisch som ändå är för ung för att verkligen motivera att lägga pengar på.

Det är ungefär lite löjligt som Eyefinity och 6 skärmar. Jag har testat att spela med 3 skärmar och jag tittar 90-95% av tiden på skärmen i mitten, att jag kollar på skärmarna bredvid beror nog mest på att jag kan kolla där, inte att jag behöver det. Och jag ser absolut ingen nytta i att ha 6 skärmar, bara störigt med en massa kanter mitt i bilden.

I stort sätt hela karaktären är ju fan gömd bakom kanten. Yay...?

Nä vill man ha stor bild, skaffa stor skärm istället.

Och ja, 3d vision surround är även det löjligt. 3d vision är däremot det grymaste som hänt sen LCD-skärmarna tågade in i våra hem.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it