1500 spänn för Natal?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2007

1500 spänn för Natal?

Det verkar som att Natal kommer att bli rätt dyrt.
Vete 17 om jag vill spendera 1500 kr bara för Natal.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jan 2010

är den så bra som det har sätt ut på filmer så är 1500kr billigt

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlshamn
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av elghinnarisa:

är den så bra som det har sätt ut på filmer så är 1500kr billigt

Vet inte om jag skulle vilja säga att det sett bra ut.
långsamt och segt tycker jag.
Men visst 1500kr låter som en helt ok summa i och med att den kan läsa flera pers sammtidigt.
Kommer onekligen bli spännande att se hur den kommer tas emot på marknaden och om det fungerar bra
Gillar att det jobbas på nya saker som det görs.

Måste dock slå ett slag för handkontrollen. Den kommer förbli obesegrad i och med responsen, sen slipper man fladdra runt som ett fån och riskera slå ner sin partner XD

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2007

Lär ju bli en hel del roliga klipp på youtube iaf

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trelleborgen
Registrerad
Jul 2001

1500 är helt ok pris, jag var rädd för att det skulle vara uppe i 2500-3000 spänn.

Men ja, ska bli kul att se hur bra det fungerar nu

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Maj 2007

Nej. 1500kr är ett preliminärt pris och eftersom systemet på Webhallen (som jag tror bilden kommer ifrån) måste matas in när produkten ska upp på hemsidan så väljer man naturligtvis ett högre pris än vad förväntningarna på officiella prissättningen kan tänkas bli.

Jag tror på ett pris på absolut max 1000kr. Dels för att Microsoft plockat ut en del dyrare teknik (någon inbyggd processor och minne tyckte jag mig minnas) från dagens Natal-lösning, dock utan att påverka funktionaliteten på något sätt på pappret, men också för att grejen med ny teknik är att den måste "catcha" på - annars dör den ut. Säljer man en sådan här produkt så sent i en produkts livscykel så måste man se till att den blir attraktiv nog att få en stadig användarbas, annars har man redan förbrukat lotten.

Om nu inte hela Xbox-världen nonchalerar Natal på något lustigt sätt så kommer ju idén bli en fundamental grej för den tredje Xbox-generationen direkt ur lådan. Då kan man även fläska på med den tekniken Microsoft valt att plocka bort ur dagens Natal för att både erbjuda ett nytt system och en förbättrad variant av den apparat men väntas hålla Xbox 360:n vid liv några extra år.