Iphone 4G får högupplöst IPS-panel

Permalänk
Melding Plague

Iphone 4G får högupplöst IPS-panel

Den taiwanesiska branschtidningen Digitimes uppger att nästa generation Iphone är utrustad med en högupplöst skärm av typen In-plane Switching med extra höga betraktningsvinklar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Musikälskare

Låter riktigt trevligt!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

jävlar vilken upplösning.. och ips! fyfan vad fint! sugen som fan redan. Men jag har hört att den ska ha lite mindre display? någon som kan konfirmera detta?

Visa signatur

i5 750 2.66 @ 4.0ghz /Corsair H50/ XFX HD5870 / Cooler master Storm scout/ Cooler master silent pro 1000w/ 2x1tb Raid0 +1tb Wd green

Permalänk
Medlem

Apple springer ifrån ännu mer.. fantastiskt!

Tycker det är dags för alla idioter som kritiserat apple genom åren för deras priser och produkter att komma ut och be om ursäkt!

Permalänk

Fy tusan vilken upplösning, 960x640 på 3,5" med tanke på att 3GS har 480x320! Och 512mb ram OCH en ny processor. Blir nog att inhandla en sådan.

Visa signatur

Asus P5e Pro ~ Intel E6300 @3ghz ~ 2x XFX 5750 ~ 4GB DDR2 ~ Corsair H50 ~ Corsair CX 400W ~ WD 320GB ~ CM Scout ~ Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marsal:

jävlar vilken upplösning.. och ips! fyfan vad fint! sugen som fan redan. Men jag har hört att den ska ha lite mindre display? någon som kan konfirmera detta?

Nej tyvärr, jag är inte prästvigd så det blir svårt att konfirmera en iPhone även om den skulle vara djupt troende.
Eftersom allt bara är rykten så länge så finns det nog ingen som kan bekräfta skärmstorlek...

EDIT: La till en smiley eftersom mitt utlåtande var menat som ett skämt. Har dock fått PM från en person som tog illa upp så nu vill jag förtydliga, det var ett skämt.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Så dom kommer verkligen göra ihpone dyrare?

Skrivet av olofd:

Apple springer ifrån ännu mer.. fantastiskt!

Tycker det är dags för alla idioter som kritiserat apple genom åren för deras priser och produkter att komma ut och be om ursäkt!

Ja precis! Nu kanske telefonen verkligen är värd 10papp

Permalänk
Medlem

Blir nog till att byta ut min (gamla) 3g när denna kommer!

Visa signatur

Mobo, Prime Z390-A - CPU, I7 9700K @ Stock (so far), Be Quiet Dark rock 4 - MINNE, 16gb Vengance RGB 3200Mhz - GPU, RTX 2070 Gaming OC - HDD, 2 x Samsung EVO 860 (500gb)

Permalänk
Avstängd

Underbart, kommer tracka telias sida med F5 tills man kan förhandsboka.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Fräsig lur, ett snabbt JB till den så blir den nog populär. Känns nästan lite synd att man köpte en 3GS helt nyligen, men vaffan, ska man vänta på det senaste hela tiden så får man vänta för evigt

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pixelroom:

Blir nog till att byta ut min (gamla) 3g när denna kommer!

Ja för fan, min 3G ger mig inte annat än problem.

Permalänk
Medlem

Snacka om Apple regerar!

Permalänk
Medlem

Hoppas att de skippar det där med microSIM eller vad det hette, kommer bara bli problem med det.
Jag menar om den skulle gå sönder så kan man inte ens sätta in sitt SIM-kort i en annan mobiltelefon medan iPhonen är på lagning...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Musikälskare

Efter ha haft min 3G ett bra tag inser jag att det kommer bli svårt att gå över till någon annan lur

JB är dock ett måste så klart

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Bara jag som INTE vill ha bra betraktningsvinklar på min lur?
Sjukt irriterande om man t.ex sitter och SMSar på bussen och personen bredvid tjuvkollar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Hoppas att de skippar det där med microSIM eller vad det hette, kommer bara bli problem med det.
Jag menar om den skulle gå sönder så kan man inte ens sätta in sitt SIM-kort i en annan mobiltelefon medan iPhonen är på lagning...

Resonerar man så så skulle inte teknikutvecklingen gå särskilt snabbt framåt.. allt byts ju ut mot nya tekniker. Jag tycker det är lite trist att simmet inte ser ut som det gjorde förr, ett helt kreditkort stort.. Då hade man kunnat använda en sådan här när iphonen gick ner

http://river.webblogg.se/images/2008/ericsson_hotline450combi...

Jag hoppas på mini-sim och stooort batteri med grym tid!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axfred:

Bara jag som INTE vill ha bra betraktningsvinklar på min lur?
Sjukt irriterande om man t.ex sitter och SMSar på bussen och personen bredvid tjuvkollar...

Bara du.. vrid skärmen när du skriver något privat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axfred:

Bara jag som INTE vill ha bra betraktningsvinklar på min lur?
Sjukt irriterande om man t.ex sitter och SMSar på bussen och personen bredvid tjuvkollar...

Dagens I-landsproblem? Du kan väl vinkla den lite ifrån personen ifråga om det stör dig? Det är så bra betraktningsvinkel så du kommer att se vad du skriver ändå. Det finns alltid nåt att klaga på här på swec verkar det som...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av olofd:

Apple springer ifrån ännu mer.. fantastiskt!

Tycker det är dags för alla idioter som kritiserat apple genom åren för deras priser och produkter att komma ut och be om ursäkt!

Snarare hamnar ännu längre efter, konkurrerande modeller använder OLED-skärmar sedan länge.

Tycker det är dags för alla idioter som reflexmässigt försvarar apple och hyllar dom när deras produkter är sämre ska be om ursäkt!

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av olofd:

Resonerar man så så skulle inte teknikutvecklingen gå särskilt snabbt framåt.. allt byts ju ut mot nya tekniker. Jag tycker det är lite trist att simmet inte ser ut som det gjorde förr, ett helt kreditkort stort.. Då hade man kunnat använda en sådan här när iphonen gick ner

http://river.webblogg.se/images/2008/ericsson_hotline450combi...

Jag hoppas på mini-sim och stooort batteri med grym tid!

Alltså du kan ju bespara oss dina arroganta kommentarer...
Hur mycket tjänar man på att klippa av några mm plast och göra så att kortet passar 1 mobil som finns på marknaden?
Om alla tillverkare samtidigt byter till samma standard så är det en helt annan situation.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curly:

Snarare hamnar ännu längre efter, konkurrerande modeller använder OLED-skärmar sedan länge.

Tycker det är dags för alla idioter som reflexmässigt försvarar apple och hyllar dom när deras produkter är sämre ska be om ursäkt!

ohh.. herregud.. jag tycker synd om dig... det gör jag verkligen.. *suck*

Permalänk
Medlem

Vill inte starta en iPhone vs världen-diskussion nu men, är det verkligen så "wow-känsla"? Kommer säkerligen kosta minst 8-9 lax, enligt mig är det inte ens nära på värt det.
+Skärmen
+Användarvänlig
-iPhone OS 4.0 kommer ANTAGLIGEN inte ha flash (webbläsare)
-Antagligen 1GHz CPU som många androidlurar redan har idag, för hälften av kostnaden
-Inlåst i apples fängelse (om det inte kommer någon jailbreak snabbt)
-Bara 512MB RAM för en lur som kostar knappa 10000 (förmodligen)?
-Multitaskingen är inte ens nära t.ex Nexus One eller Desire's.
-Antagligen kommer inte apple bry sig om någon Micro-SD kortplats, utan vill man ha mer minne får man punga ut med en till telefon

Hade apple kommit med något nytt, typ en dualcore, 1GB RAM och ett öppnare OS hade det varit något att fundera på.

Egentligen, vad ska man med en IPS-skärm på en telefon egentligen? Många kanske vill kunna jobba "i hemlighet" på tåget el. liknande utan att alla ska se. Ser faktiskt ingen nytta med det, förutom färgerna då såklart.

Ja, jag använder en androidlur.
Somsagt innan, vill INTE starta Apple vs alla andra disk. Bara min personliga åsikt, lite för att ge er en funderare.

Apple har säkert x antal kort i rockärmen, ajfonen kanske har en 5" skärm med 2st Xeons i? Okej, kanske var det att ta i lite, men man kan aldrig lita på apple när det gäller förhandsspecifikationer.
Mina 50 öre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Alltså du kan ju bespara oss dina arroganta kommentarer...
Hur mycket tjänar man på att klippa av några mm plast och göra så att kortet passar 1 mobil som finns på marknaden?
Om alla tillverkare samtidigt byter till samma standard så är det en helt annan situation.

Apple är alltid och har alltid varit först i ledet att adaptera nya tekniker.. USB, FireWire, mini-sim m.m
Detta resulterar i att jag kan ta min usb-hårddisk och koppla upp den mot en gammal Mac G4 utan problem.
Min poäng är att det är ett extremt övergående problem.. Någon måste flytta fram positionerna om matchen skall utvecklas!

Jag menade int att vara arrogant.. det var mer ett skämt.. simkorten var lika stora som ett kreditkort för 15 år sedan och du lät som en "Det var bättre-förrare"

Permalänk
Medlem
Skrivet av olofd:

Apple springer ifrån ännu mer.. fantastiskt!

Tycker det är dags för alla idioter som kritiserat apple genom åren för deras priser och produkter att komma ut och be om ursäkt!

Jag ber helt klart om ursäkt för att Apple vägrar stödja Flash, säljer en fullständigt låst produkt som bara accepterar apps från en butik helt kontrollerad av Apple som med mer eller mindre godtycke avvisar applikationer för att "de inte gillar dem", och med andra ord kräver att jag hackar den för att den ska gå att använda telefonen på det sätt jag vill och inte på det sätt som Apple vill.

Men vist är den snygg och har grym skärm, tillåt mig att jubla.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adyzz:

Vill inte starta en iPhone vs världen-diskussion nu men, är det verkligen så "wow-känsla"? Kommer säkerligen kosta minst 8-9 lax, enligt mig är det inte ens nära på värt det.
+Skärmen
+Användarvänlig
-iPhone OS 4.0 kommer ANTAGLIGEN inte ha flash (webbläsare)
-Antagligen 1GHz CPU som många androidlurar redan har idag, för hälften av kostnaden
-Inlåst i apples fängelse (om det inte kommer någon jailbreak snabbt)
-Bara 512MB RAM för en lur som kostar knappa 10000 (förmodligen)?
-Multitaskingen är inte ens nära t.ex Nexus One eller Desire's.
-Antagligen kommer inte apple bry sig om någon Micro-SD kortplats, utan vill man ha mer minne får man punga ut med en till telefon

Hade apple kommit med något nytt, typ en dualcore, 1GB RAM och ett öppnare OS hade det varit något att fundera på.

Egentligen, vad ska man med en IPS-skärm på en telefon egentligen? Många kanske vill kunna jobba "i hemlighet" på tåget el. liknande utan att alla ska se. Ser faktiskt ingen nytta med det, förutom färgerna då såklart.

Ja, jag använder en androidlur.
Somsagt innan, vill INTE starta Apple vs alla andra disk. Bara min personliga åsikt, lite för att ge er en funderare.

Apple har säkert x antal kort i rockärmen, ajfonen kanske har en 5" skärm med 2st Xeons i? Okej, kanske var det att ta i lite, men man kan aldrig lita på apple när det gäller förhandsspecifikationer.
Mina 50 öre.

Detta är en mobiltelefon för folket.. det krävs inte dualcore, det krävs inte 1 gb minne.. det krävs Förbannat bra mjukvara som är perfekt integrerat med hårdvaran.
Detta resulterar i en upplevelse som har förändrat hela mobilmarknaden..

Du får inte glömma att det är en mobil för folket.. inte för teknikgurun.

Om du räknar in det, så kan ingen Androidmobil komma i närheten..
Och om du pratar företagsetik.. så skall du nog inte försöka svartmåla apple och hänga på Google..
Google är det mest integritetskränkande företaget på jorden, så kulle inte vilja ha mina privatadata i närheten av dem, men det är en annan disskusion

Permalänk
Medlem

Åh, jag ska ha en, måste ju byta upp mig från min 3G snart Våga vägra Android <3

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem

Högre upplösning låter dregelvärdigt, men frågan är vad som händer med gamla appar? Man kan ju inte direkt köra dom i ett litet fönster nedskalat på en 3.5" skärm...

Det jag inte har hört nånting alls om är GPUn. Dubbelt så hög upplösning på samma GPU? Inte bra alls. Har den SGX540 som Galaxy S så är det däremot intressant...

Permalänk
Medlem

allt cocoa är fullt skalbart till vilken upplösning som helst.. vectorbaserat.. dina gamla appar kommer se ut precis som dom gör nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adyzz:

Ja, jag använder en androidlur.
Somsagt innan, vill INTE starta Apple vs alla andra disk. Bara min personliga åsikt, lite för att ge er en funderare.

Haha.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB