Tips på nytt rpg spel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm/Piteå
Registrerad
Nov 2008

Tips på nytt rpg spel

Tjenare! Nu när jag platinat (skaffat platinum, vet inte hur man säger det på svenska faktiskt ) FF13 så är jag ute efter ett nytt spännande rollspel!

Jag är öppen för alla förslag :). Har spelat demons souls, fallout 3, ff13, Dragon Age, White knight, elder scrolls IV och så en massa till ps2.

Skulle vara riktigt roligt om någon visste ett liknande spel till antingen ff serien (med höga nummer på dmg, health etc, haha jag gillar stora siffror (A) ) eller kingdom hearts. Tycker dessa två serier är de bästa som finns så vore trevligt om det fanns något som liknade dessa.

Cheers!
-britta

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Persona 4 är det bästa RPG jag någonsin spelat, betydligt mer "vuxet" spel och kommer garanterat ge många skratt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2004

Mass Effect 2?

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002

Om du gillar SRPG kommer du inte bli besviken på varken Disgaea 3 eller Cross Edge.

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm/Piteå
Registrerad
Nov 2008

Tack för tipsen!
Disgaea 3 verkar vara ett spel för mig Blir nog några timmar med det framöver, hehe.

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2002

Cross Edge kan jag verkligen inte rekommendera, Disgaea 3 är riktigt bra däremot.

Dator: Intel 6700K :: 16GB DDR4 :: GeForce GTX 1080 Ti :: Asus Xonar Essence ST :: Samsung 850 EVO 500GB
Kring : Eizo Foris FG2421 :: Philips Fidelio X1 :: O2Amp :: CM Storm Novatouch TKL :: SteelSeries Rival 300
Misc. : YouTube :: Steam :: StarCraft II :: Street Fighter V