Scythe ninja passar inte på moderkort.

Permalänk
Medlem

Scythe ninja passar inte på moderkort.

Hejsan!

Köpte för ett tag sedan lite uppgradering till min dator, men stötte dock på problem ganska snabbt, nämligen när jag skulle montera en Scythe Ninja 2 Rev. B - Inet.se på ett Gigabyte GA-790XTA-UD4 - Inet.se.

Jag får inte på den så att den fäster, det verkar som att "klammorna" som ska hakas i är för brett isär.
Jag kan få på den om dom båda sitter precis på kanterna på hakarna, men minsta lilla så hoppar den ena av.
Nån anna som stött på detta på detta moderkort eller finns det nån annan lösning som jag inte tänkt på?
Kan tyvärr inte slänga upp några bilder på direkten eftersom det är min enda dator och det betyder att plocka isär och slänga på mera kylpasta, vill ju inte slösa på den

Tack på förhand // Macke

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 3.4Ghz|XFX HD5850 1Gb|A-Data DDR3 4GB (2GBx2)1600Mhz Game Series,CL9, PC3-12800|Corsair TX650|320GB Samsung Spinpoint F1 T HD322HJ|

Det är svårt att leva, det är svårt att dö, det är svårt att skita i meterdjup snö.

Permalänk

Ja, jag hade också problem med en koppar-Ninja.
Jag fick lov att böja plåtfästena lite inåt innan de fäste på båda sidor av plastramen.
Jag skulle rekommendera att du tar ur moderkortet och monterar kylaren på bordet så du ser bra.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waxinator:

Ja, jag hade också problem med en koppar-Ninja.
Jag fick lov att böja plåtfästena lite inåt innan de fäste på båda sidor av plastramen.
Jag skulle rekommendera att du tar ur moderkortet och monterar kylaren på bordet så du ser bra.

Okey tackar, då vet jag att jag inte är den enda som haft problem med att trycka dit den.
Jag vågade inte böja på dom först ifall det var något simpelt som jag hade glömt, men nu har jag lite att göra ikväll när jag kommer hem från jobbet.
Tack för hjälpen.

// Macke

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 3.4Ghz|XFX HD5850 1Gb|A-Data DDR3 4GB (2GBx2)1600Mhz Game Series,CL9, PC3-12800|Corsair TX650|320GB Samsung Spinpoint F1 T HD322HJ|

Det är svårt att leva, det är svårt att dö, det är svårt att skita i meterdjup snö.