Var hitta lite äldre minnen? (twinmos pc3200 ddr-dimm 2 x 512 MB CL 2.5)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2002

Var hitta lite äldre minnen? (twinmos pc3200 ddr-dimm 2 x 512 MB CL 2.5)

Det är sådana minnen (se rubrik) jag redan har, och för att undvika eventuellt krångel skulle jag vilja utöka med precis likadana. Men de verkar ha utgått ur nätbutikernas sortiment, och då återstår väl bara att leta efter begagnade minnen på köp- och säljsajter? Eller finns det någon hemlig komponentleverantör som envisas med att ha en massa gammal utrustning på lager?

Inte för att vara en misstänksam jäkel alltså, men det känns som att köpa minnen från privatpersoner, som ska skicka dem via post, är lite som att be om trubbel.. "åh, är de trasiga, det måste ha hänt under frakten.." :>

Jaja, tacksam för svar!

edit: Eller ska jag sluta noja om samma tillverkare, och köpa två sådana här: Komplett.se - Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 512MB

? TwinMOS och Corsair, sitting in a tree.. kommer de överens?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Dec 2007

Ja, de kommer överens därför att BIOS bestämmer takten efter de som orkar sämst (oavsett vad de heter).

Windows 10 Pro x64 | Zalman HD160XT Plus | Fractal Design 800W | AMD Ryzen 7 1800x | Asus Crosshair VI Hero | Corsair Vengeance LPX 3200MHz 16GB | ASUS Radeon R9 290 4.5GHz | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | Philips Brilliance 40" BDM4065

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Twinmos har kursat så det är en orsak till dess obefintlighet.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2002
Skrivet av Jalle64:

Twinmos har kursat så det är en orsak till dess obefintlighet.

Skrivet av Waxinator:

Ja, de kommer överens därför att BIOS bestämmer takten efter de som orkar sämst (oavsett vad de heter).

Tack för svaren! Jag tänkte också att det var någon konkurs som låg bakom, men TwinMOS Technologies Inc. ser ju hyfsat aktuell ut. Jaja, vi går vidare i livet.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

På ramminnessidan iaf

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud