Ljudproblem PS3-TV-Reciver

Permalänk
Medlem

Ljudproblem PS3-TV-Reciver

Tjena.

Förmodligen ganska enkelt men jag får inget ljud varken via tv eller hemmabiosystemet.
Har säkert ändrat någon inställning som orsakar problemt, men nu har jag dragit ut alla sladdar och ska "koppla om" allt....frågan är nu hur.

Ps3 kopplar jag med HDMI till tv. Ljudet vill jag ha till recivern, hade kopplat med optisk mellan ps3-reciver men fick inget ljud alls då, inställning? Eller ska jag koppla från ps3 till tv sen till recivern kanske.

Kort sagt, hur ska jag koppla in allt och vilka inställningar ska jag göra i ps3an?

Finns ingen HDMI på recivern då den har några år på nacken, annars finns det mesta i anslutningväg.

Permalänk
Medlem

Ställ in i inställningarna att skicka ljudet via optisk utgång.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Ställ in i inställningarna att skicka ljudet via optisk utgång.

Testat det nu, blev tyst i både tv(självklart) och inget ljud från recivern.

Gjorde systemåterställning och valde då ljud och bild från HDMI, då fick jag ljud på tv. men när jag sedan ändrade till optisk så blev det alltså tyst. Spelar det någon roll om inställningen står på PCM eller bitstream?

Kanske är jag som tänker fel när jag kopplar in och ställer in recivern.
ps3-reciver via optisk(inkopplat på opt 2), reciver inställd på vid 1 signal från opt 2. Denna koppling tillsammans med ljud ut via opt borde ju fungera.

Kanske skulle prova med en ny kabel? Börjar kännas som det är där problemet ligger.