Streama kabeltv över nätverk

Permalänk
Medlem

Streama kabeltv över nätverk

Då Comhem är både dyrt och besvärligt att få att fungera ihop med en htpc med sina pairade kort tar jag mer varje tillfälle att slippa betala en krona till dom.

Så jag tänkte därför ta tillfället i akt och utnyttja en dator jag har ståendes hos en annan person vars kabeltv operatör sänder ut alla kanaler utan någon som helst kryptering eller programkort, bara stoppa i sladden så har man alla kanaler, både digitalt och analogt.

Till mitt förfogande har jag då två hyfsat moderna datorer, en placerad hos mig utan tv kort och en placerad hos den andra personen med ett dvb-c tv-kort, mellan båda nätverken finns sedan tidigare ett fungerade ipsec VPN så nätverksbiten är fixad.

Jag undrar då helt enkelt om någon känner till någon bra applikation man kan installera på datorn hos mig på någon linux-dist (har inga preferenser så länge jag slipper windows) som lätt och smidigt kan dra nytta av den andra datorns TV-kort över nätverket.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är rädd att den här tråden bryter mot § 7 i reglerna. Därför har jag tvingats låsa den och ta bort de inlägg som hade skrivits. Jag uppmanar trådskaparen att betala för sina tv-kanaler.

*tråd låst*