Räcker 200 watt för ett AMD Athlon 3200+?

Permalänk
Medlem

Räcker 200 watt för ett AMD Athlon 3200+?

Hejsan alla kunniga!
Hade tänkt slänga ihop en server av lite gamla delar som ligger och skräpar.
Dock så är jag osäker på om watten räcker till.

Nätagget spinner på 200 watt.
Resten av delarna som jag har är:
Amd athlon 3200+
2x512 mb ddr1
Moderkort: DFI Lan party, socket 939,
kommer köra 1 hårddisk som spinner i 7200rpm.
grafikkortet kommer vara ett riktigt low-endkort så det är nog prollen som slukar mest i systemet.

Kommer detta räcka med 200 watt, vad tror ni?

Permalänk
Medlem

borde det göra ja så länge det fins tillräckligt med kräm på +12V.

Kör samma prolle med 2Gb ram med 15st diskar. Vist drar 400W att starta och 190W idle från väggen och ca 250W load men 100W är lätt hårdiskar så ja det ska räcka. bara testa om inte annat. Som sagt diskarna är boven för mig.

Permalänk
Medlem

När du säger 200W nätagg så börjar jag fundera på hur gammalt det är? Ett gammalt 200W nätagg kommer knappast att fungera, har den ens en 4 pin kontakt?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

behöver inte vara gammalt för det är på 200W. Finns göt om maskiner som säljs med 200-250W på siba. Jag har använt adaptrar för att lösa det själv på just en sådan rigg fast var 300W agg men oavset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heande:

När du säger 200W nätagg så börjar jag fundera på hur gammalt det är? Ett gammalt 200W nätagg kommer knappast att fungera, har den ens en 4 pin kontakt?

Haha kul att du skrev det, för igår kväll när jag börja mecka lite med burken så upptäckte jag att 4-pins kontakten inte existerade över huvudtaget..

Surt då får jag väl köpa ett nätagg om inte annat..

Permalänk
Medlem

fins addapter eller så gör man sig en. Men kolla att krämen räcker på +13V linan. Körde Athlon64 3000+ med 1Gb ram och 13st diskar. bootade fint med 300W agg med addapter och 13A på +12V linan men körde med 2st sådana agg egentligen men var tvungen å se om det gick med en hade 6800U med.