Permalänk
Medlem

Amd Athlon x4 630 problem.

Tja, har fått ett litet problem med min processor. Nu är det så att min processor endast går i 803 mhz när fabriksklockningen ligger på 2800mhz. Mina ramminne ligger också lågt, endast 699 mhz när de ska ligga i 1333mhz. Mina minnen är kingston value och mitt moderkort är ett asus M4A785TD-V EVO.
Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Din CPU klockar ner sig när den inte behöver all kraft, min x4 955 ligger också på 803mhz då.
minnena får du dela i 2 1333/2= 600-700 så det stämmer också. Hade du sökt lite istället så hade du hittat svaret direkt.

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk
Medlem

DDR betyder double data rate, dvs du ska multiplicera 669 med 2 som blir 1333MHz. Sök nästa gång.

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Haha lol, tack för svaren!

Permalänk
Medlem

Går det få bort den där grejen så den klockar ner sig föresten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olleblue:

Går det få bort den där grejen så den klockar ner sig föresten?

Ska gå att stänga av i bios men varför? kommer dra mer ström och slita mer på processorn...

Permalänk
Medlem

Cool and Quite kallas funktionen som klockar ned processorn.. När du bara sitter och surfar eller lyssnar på musik så behöver du inte all kraft från processorn. Med cool and quite så klockar den då automatiskt ned sig för at spara ström och för att få processorfläkten att gå tystare. Sedan när du startar ett spel eller liknande så klockar processorn automatiskt upp sig till max igen.
Finns ingen anledning att stänga av den?:S

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Skrivet av Devrer:

Cool and Quite kallas funktionen som klockar ned processorn.. När du bara sitter och surfar eller lyssnar på musik så behöver du inte all kraft från processorn. Med cool and quite så klockar den då automatiskt ned sig för at spara ström och för att få processorfläkten att gå tystare. Sedan när du startar ett spel eller liknande så klockar processorn automatiskt upp sig till max igen.
Finns ingen anledning att stänga av den?:S

jo det finns det, vare gång den klockar ner och sen upp igen i spel läge så blir det ett hack för mig, riktigt störande. sedan går det några %fortare i spelen oxå..

annars är det en väldigt bra funktion=)

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem

Tänkte om det kanske var problemet med att jag laggade i skype när jag spelade.. men men.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olleblue:

Tänkte om det kanske var problemet med att jag laggade i skype när jag spelade.. men men.

Skype är en riktig minnesbov när man spelar, så det är inte det som är orsaken. Jag och min bror kör skype samtidigt som wow, och vi var tvungna att installera 4Gb minne för att bli av med hacken. Så C&Q är inte boven mao.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating