Permalänk
Medlem

Gothic 3 - bra lir om man har lite överseende med en del buggar.
Fable 2 - The lost chapters är också lite småkul.
Witcher - lite småskruvat men helt klart roligt.
Silent Storm - kul om man tycker om turbaserat pang-pang. Inte rpg egentligen.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Intel Core i7 5820K 3,3GHz @ 4,2 GHz |PowerColor Radeon HD6950 PCS++ 2 GB | ASRock X99 Extreme4| G.Skill Ripjaws 4 Red DDR4 PC21300/2666MHz Intel X99 CL15 4x4GB | EVGA SuperNOVA G2 750W |Intel 530 Series SSD 240GB |NZXT Source S340 | Cooler Master Nepton 280L |

Permalänk
Medlem

Klassiska d&d spel:
Ice Wind Dale 1 & 2
NWN serien
Planescape Torment

Andra RPG:
Diablo serien
Sacred serien
Titan Quest (Inte min favorit men ska vara kul i coop/multiplayer)

Ett udda RPG:
Avencast Rise of the Mage. Simplare RPG än d&d spel men inlagt lite smått kluriga pussel som var roliga.

Permalänk

Kul att det har kommit in så mycket bra speltips :).
För egen del blir det nog inga mer tunga RPG'n innan sommaren är slut, men har spanat in en hel del här i tråden som ska testas.

Permalänk
Medlem

Förslag på RPG spel

Hej hej!

Nu när det äntligen är sommarlov vill jag ha några spel jag kan nöta ut på sena sommarkvällar då det inte finns något annat att göra eller regniga dagar

Med RPG spel menar jag ex. Diablo 2 (Varvat allt för många gånger), Baldur´s Gate 1 och 2 (Samma där), Oblivion (Samma här ).

Gillar spel där man hittar bättre vapen, nya rustningar och så vidare. Spelar ingen roll om spelet är 10 år gammal, bara det är RPG och underhållande!
Lista fler liknande spel!

Permalänk
Medlem

Neverwinter Nights 2, gud vad jag satt med det.. Underbart!

Permalänk
Medlem

Tourchlight rekomenderar jag om du gillar diablo serien riktigt roligt.

YouTube - Torchlight 2009 11 02 18 16 34 53 xvid

finns på Direct2drive och steam bla. under 200kr.

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem

Fallout serien

Permalänk
Medlem

Mass effect, Dragon age och knight of the old republic, alla uppföljare etc. riktigt bra spel.

Permalänk

Passar på att låna tråden då jag också letat efter ett RPG på senaste tid.

Vad jag helst vill ha är ett i First-person som oblivion. Oblivion har jag redan men har inte orkat spela det mer än ca 30min då jag tyckte om Dark Messiah: Might and magic mycket mer och fortsatte istället med det :/

Vet inte om några fler first-person rpg där ute förutom morrowind (och vissa andra som fallout, men gillar inte den tiden vill ha gammalt med svärd och så inte gevär osv..)

Så om någon har nått förslag så vore jag jätte glad!

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Neverwinter Nights 1 & 2 (oj vad många timmar man lagt ner på dessa två)
Icewind Dale 1 & 2
Baldurs Gate 1 & 2 (som du dock redan nämnt, men dessa går väl inte att bli less på!?)
Torchlight (som bonji redan nämnt. mycket bra hack n' slash)

Titan Quest
Sacred
Temple of Elemental Evil

De tre sista har jag inte spenderat alltför många timmar med än så länge, men helt klart värda att kika på. Nu blev man sugen på att börja lira NWN2 igen

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jooh4n:

Passar på att låna tråden då jag också letat efter ett RPG på senaste tid.

Vad jag helst vill ha är ett i First-person som oblivion. Oblivion har jag redan men har inte orkat spela det mer än ca 30min då jag tyckte om Dark Messiah: Might and magic mycket mer och fortsatte istället med det :/

Vet inte om några fler first-person rpg där ute förutom morrowind (och vissa andra som fallout, men gillar inte den tiden vill ha gammalt med svärd och så inte gevär osv..)

Så om någon har nått förslag så vore jag jätte glad!

Two Worlds kanske kan vara något att kika på?

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk

Morrowind är underbart, kör på det.

Permalänk
Medlem

modda sönder oblivion med nya quest, racer, items, magics, pots, weps, armour, etc, och som gör det snyggare. = win?

Permalänk
Medlem

Gothic 1,2,3, Divinity II Ego Draconis, The Last Remnant (Final Fantasy inspirerat inte mitt slags spel egentligen), Vampire The Masqurade: Bloodlines.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Vampire: The Masquerade - Bloodlines !

Riktigt bra spel det!

Elders Scrolls-serien, Knights of the Old republic, Mass Effect, Fallout-serien och Dragon Age är bra de med
Läs lite reviews och spela sönder hela semestern/lovet.

Glömde bindesstreck..
Permalänk
Medlem

Om du gillar Baldur's Gate så kan du ju ta dig en titt på Icewind Dale 1 & 2. Det använder samma spelmotor som BG-spelen, men med lite annorlunda spelregler och med mer fokus på ditt party och stora strider.

Ett annat spel du kan kika på är Sacred, som är mer åt Diablo-hållet, dvs. springa runt och döda allt som rör sig och samla på sig en absurd samling med utrustning.

Och om du har tålamod och inte är rädd för en viss avsaknad av grafik så kanske Angband kan vara något. Angband är ett så kallat rogue-liknande spel, som även Diablo till viss del är. Det går helt enkelt ut på att ta sig ner till våning 100 och döda Morgoth. Det som gör det lite knepigt är att Angband kör med perma-death, dvs. du kan inte ladda ett sparat spel om du dör, utan då är det bara att börja om. Det kan verka lite avskräckande kanske, men vill du ha en utmaning så rekommenderar jag starkt Angband.

Permalänk
Medlem

Planescape: Torment & Dragon Age kan du lägga till listan.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Just nu har ju Steam en riktigt trevlig rea med mängder av RPG lir, dom jag kommer skaffa är;
The Witcher: Enhanced Edition Director's Cut
A Farewell to Dragons
Beyond Good and Evil
Indigo Prophecy
Torchlight
Gothic

Samtliga kanske inte ligger i stoppskiktet men då de är väldigt billiga är det ingen tvekan om att det är värt det.

Permalänk

Dungeon Siege så klart. Eller Sacred 2, finns oändligt mycket vapen och rustningar att hitta. Helt galet.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D

Permalänk
Hedersmedlem

*trådar hopslagna*

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SwedishPshyco:

Vampire the Masquerade: Bloodlines. Underbart rollspel. Uppdragen/quests kan lösas på många sätt. Och dialogen i spelet är väldigt, väldigt bra. Beroende på vilken vampyr du spelar som så kan även dialogen ändras avsevärt.

Har själv lirat alla spelen du nämner och fler liknande och det här helt klart i samma kaliber och bättre i vissa avseenden.

En review.
YouTube - Vampire - The Masquerade Bloodlines Review

+1 och spelet uppdateras fortfarande fast med community patchar

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Ffvii

Visa signatur

Letar du efter annorlunda unika och speciella doppresenter? då kan du gå in på 1doppresent.se och få tips och idéer!
Gör din egen hemsida - Din hemsidehjälp på nätet!

Permalänk

Mina tips:
BG1, jag lirade osså 2an först, och det tog mig många försök innan jag lyckades sätta mig in i 1an, men det är ett riktigt guldkorn altså. (imo dem borde sättas ihop till ett enda spel ! ) + är att använda modden från Pocket Plane Group - Bending Baldur's Gate 2 and the Infinity Engine, så kan du fixa 2ans motor till det, så kan du köra litet högre upplösning.

Planescape torment, Helt sjukt grymt djupt spel, med ännu rynkigare grafik än BG1
(första spelet med infinity-motorn?)

Morrowind som någon ovan nämnde +1

Arcanum, som någon ovan nämnde +1 originellt, med ett helt bibliotek av lore, sidequests etc.

Fable (appropå mysigt)

Nox (också appropå mysigt)

Permalänk
Medlem

Nox är nostalgiskt hehe.

Jag började lira The Witcher nyligen, riktigt skönt RPG. Ytterst bra potion&alkemi system.