ATI Drivrutiner funkar ej.

Permalänk
Medlem

ATI Drivrutiner funkar ej.

Tja, avinstallerade alla drivrutiner med drive sweaper idag och när jag sedan installerar dem nya (10.4 catalyst) så fungerar dessa inte? så jag kan endast köra sjukt låga upplösningar. CCC poppar upp men är väldigt klent. Kan endast trycka enable och disable HydraGrid. Vad kan jag göra för fixa detta?

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem

Har aldrig provat ''drive sweaper'' men när jag ska uppgradera mina drivrutiner för catalyst gör jag alltid så här:

1. Tar bort ATI mappen där de gamla drivrutinerna packats upp (oftast C:\ATI).
2. Avinstallerar med hjälp av de nya drivrutinerna jag laddat hem (välj avinstallera, anpassad, markera allt).
3. Startar om datorn.
4. Tar manuellt bort alla ATI-mappar som skapats i programmappen (både Program och Program (x86) i Win7 64-bit).
5. Kör en fil/registerrensning med CCleaner.
6. Installerar de nya drivrutinerna.
7. Njuter av felfritt lirande

Permalänk
Medlem

har testat tagit bort manuellt, problemet är att nu har mitt OS börjat säga att min version är piratad och inte genuine. Kan det hänga ihop med detta?

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem

Det beror väl på, är det inte en äkta version kan det säkert spöka för dig.

Är ditt enda problem nu att Win7 säger till att din version är piratad? Det verkar ju onekligen väldigt konstigt om det är en äkta version.
Du kanske ska testa att installera om systemet

Visa signatur

Intel 2500k @ 4400MHz - Asus Maximus Gene IV - Noctua U12P - 8gb Corsair Vengence - EVGA 560Ti SOC - Corsair F60 - FD Define mini - Corsair 650W - BengQ E2400HD

Permalänk
Medlem

Piratat eller äkta behövs inte talas om. Kan detta framkalla problemet, att inga drivrutiner vill fungera. Mitt största problem nu är att inga drivrutiner vill fungera så max upplösning är 1440x1050 på en 1920x1080 skärm och inga spel etc kan startas.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Hedersmedlem

Det är mycket möjligt att detta kan vara orsaken, alltså piratwindows, så då är det kanske så?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

W7 är nu genuine och up and running men problemet mitt kvarstår.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av scoorch:

W7 är nu genuine

Det tvivlar jag på...

Varför avinstallerade du de gamla drivarna innan du installerade de nyaste? Ska inte behövas avinstallera de gamla med ATi.