Acer Aspire TimelineX 4820TG - Bra allrounddator?

Permalänk
Medlem

Acer Aspire TimelineX 4820TG - Bra allrounddator?

Acer Aspire TimelineX 4820TG-454G64Mn (LX.PSE02.188) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Detta verkar vara en dator med bra komponenter samtidigt som Acer lyckats banta vikten och få till en grym batteritid. Är det för bra för att vara sant eller är det en bra dator som passar till både slöspelande som studier? Hur är sedan kvaliteten på TimelineX serien? Vissa Acer uppfattar jag som riktigt dåliga, medan andra som riktigt bra.

Permalänk

Du har ju en 13 tums variant som kostar 1000 kr mindre. Mindre skärm vs mer bärbar, Ingen DVD vs en extra heatpipe och lägre temp. Produktjämförelse hos Prisjakt

Angående kvalitet så kan du kolla i timeline tråden, tror det har varit mindre gnäll om Timline än aspire. Lillebror har haft problem med att sin aspire överhettas och startar om.

Permalänk
Medlem

Jag har ägt en 4820TG i snart 3 veckor.
Jag kan inte annat än att säga att jag är mer än nöjd med denna maskin. Den är mycket snygg och känns välbyggd.

Har även kört bf2 och cod på den på medium/hög inställning med mycket bra resultat.

Det känns som om ACER jobbat hårt med att göra bättre kvalitet på denna dator än dess föregångare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andy Mcdee:

Du har ju en 13 tums variant som kostar 1000 kr mindre. Mindre skärm vs mer bärbar, Ingen DVD vs en extra heatpipe och lägre temp. Produktjämförelse hos Prisjakt

Angående kvalitet så kan du kolla i timeline tråden, tror det har varit mindre gnäll om Timline än aspire. Lillebror har haft problem med att sin aspire överhettas och startar om.

Kvaliteten verkar vara bra, genomgående bra finish och inte så plastig. Storleksmässigt tycker jag 14" verkar vara lagom, mindre och lättare än 15" men inte så (för)liten som 13".

Skrivet av Demus:

Jag har ägt en 4820TG i snart 3 veckor.
Jag kan inte annat än att säga att jag är mer än nöjd med denna maskin. Den är mycket snygg och känns välbyggd.

Har även kört bf2 och cod på den på medium/hög inställning med mycket bra resultat.

Det känns som om ACER jobbat hårt med att göra bättre kvalitet på denna dator än dess föregångare.

Låter intressant! Kan du inte lägga upp lite benchmarks från den? Vart ifrån köpte/beställde du den?
Upplever du att den har probem med överhettning eller störande fläktar?

Permalänk

Har Acer Aspire TimelineX 4820TG stöd för 1333 mhz minnen eller bara deras 1060?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nightboy42:

Har Acer Aspire TimelineX 4820TG stöd för 1333 mhz minnen eller bara deras 1060?

Japp, men de klockas ned!

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Skrivet av Andy Mcdee:

Tror det har varit mindre gnäll om Timline än aspire. Lillebror har haft problem med att sin aspire överhettas och startar om.

Men men.. är inte TimelineX en Aspire då?

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Skrivet av Pissespann:

Japp, men de klockas ned!

Kan man överklocka alt stänga av så de inte klockas ner? (jag är helt ny på bärbara-datorer fronten

Skrivet av Dr.Pepper:

Men men.. är inte TimelineX en Aspire då?

Jo, det är den.

Permalänk
Medlem

Jag är också inne på att skaffa mig en Acer Aspire TimelineX, men med tidigare dåliga erfarenheter av Acer, är jag lite osäker på ifall kvalitén har förbättrats. Vad är era synpunkter på det?

Visa signatur

| Asus ROG Strix G533ZW | Intel i9 12900H | GeForce RTX 3070Ti 16GB | DDR5 16GB 4800MHz | Windows 11 Pro |
| Asus ROG Strix G512LW | Intel i7 10750H | GeForce RTX 2070 8GB | DDR4 16GB 3200MHz | Windows 11 Pro |
| HP Omen 15 | Intel i7 8750H | GeForce GTX 1070 Max-Q OC 8GB | DDR4 16GB 2666MHz | Windows 11 Pro |