Xbox 360 250GB hårddisk och bakåtkompatibilitet

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2003

Xbox 360 250GB hårddisk och bakåtkompatibilitet

Hej!

Har precis köpt original Microsoft 250GB hårddisk till Xbox 360. Sen tidigare har jag en 120GB version som jag köpte på e-bay. 120GB har fungerat (och gör det fortfarande) perfekt förutom att jag inte kan köra xbox 1 spel på den. Har att göra med att 120GB saknar partition 0 (1?) som innehåller simulerings programvara. Vill väldigt gärna köra Fahrenheit och Psychonauts på 250 GB:n.

Nu till frågan:
Ponera att jag överför all information från 120GB till 250GB mha Microsoft transfer kabel (vill ha över mitt live konto samt inköpta xbox 1 och arcade spel). Kommer partition 0 (1?) på den nya 250GB hårddisken (som innehåller xbox 1 simulering programvara) att skrivas över och försvinna då? För då är jag tillbaka i samma sits som med 120GB:n, bakåtkompatibilitet försvinner. Eller kommer det fungera OK, är det någon som har testat något liknande?

Ps Om någon är intresserad av att köpa min gamla 120GB så skicka ett bud på pm.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Maj 2010

Kanske... Men annars kan du bara ladda ner bakåtkompatibilitets saken från Xbox.com och bränna en skiva med filen som du laddat ner.

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2003
Skrivet av Dr.Pepper:

Kanske... Men annars kan du bara ladda ner bakåtkompatibilitets saken från Xbox.com och bränna en skiva med filen som du laddat ner.

Japp, har redan testat det tidigare på min 120 GB men det fungerar likväl inte. Partition 0 måste finnas fysiskt på hårddisken för att simulerings grejerna skal kunna installeras.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Maj 2010

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2006

Istället för att använda sladden du får med, använd ett usb-minne för att föra över allt material. Då kan väll inte Partition 0 försvinna...?

xbox live

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2003
Skrivet av xilli:

Istället för att använda sladden du får med, använd ett usb-minne för att föra över allt material. Då kan väll inte Partition 0 försvinna...?

Ja, det har jag också tänkt på. Frågan är då hur det är med alla DRM rättigheter (live konto etc.)...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Maj 2010

Allt du köpt på/från ditt live konto är redan betalt en gång och kommer fortfarande kunna användas och laddas ned flera gånger. Men kan bara användas på DITT konto, eller så laddar du bara ner allt på den nya hårddisken och testa att köra något XBOX original spel på det:P Nog för att det kommer ta lite längre tid och bli lite drygt, men funkar det så funkar det:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2003
Skrivet av Dr.Pepper:

Allt du köpt på/från ditt live konto är redan betalt en gång och kommer fortfarande kunna användas och laddas ned flera gånger. Men kan bara användas på DITT konto, eller så laddar du bara ner allt på den nya hårddisken och testa att köra något XBOX original spel på det:P Nog för att det kommer ta lite längre tid och bli lite drygt, men funkar det så funkar det:)

Ja, det blir nog den bästa lösningen även om det kommer ta tid. Är dock bortrest så det är först på lördag som jag kommer testa det.
Det enda som då återstår är å försöka komma ihåg lösenordet jag använde när jag skapade live kontot. Puh..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2003

Update:

Tänkte bara meddela alla, som eventuellt kommer göra samma sak, att allt gick som planerat. Jag använde ett USB minne för att överföra live kontot och köpta arcade spel till den nya 250 GB hårddisken. Det var väldigt smidigt och allt fungerar perfekt.

Underbart å kunna spela Fahrenheit på en stor HDTV. Tack alla för hjälpen!