Video från 3DMark 11

Permalänk
Melding Plague

Video från 3DMark 11

Finska Futuremark lockar nyfikna prestandatestare med ett filmklipp från kommande 3DMark 11.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det såg ju ganska snyggt ut! Någon som vet hur krävande det är?

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arion:

Det såg ju ganska snyggt ut! Någon som vet hur krävande det är?

För krävande för min rigg, probably!

Permalänk
Medlem

Hoppas inte musiken ingår, man lär bli ganska trött efter ett par gånger

Permalänk
Medlem

Säg vad man vill om testet men detta klipp var mycket vackert.

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Hoppas inte musiken ingår, man lär bli ganska trött efter ett par gånger

Tror inte att musiken är på under själva testandet men den kanske är på när man bara ska titta på viderorna så har det varit förr i 3dmark om jag inte kommer ihåg fel.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Hoppas inte bilden ingår, man lär bli ganska trött efter ett par gånger

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av iNfragiq:

Hoppas inte bilden ingår, man lär bli ganska trött efter ett par gånger

Hoppas msi inte ingår, eller ska man förstöra 3DMark med reklam.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Skrivet av Calle2003:

Hoppas msi inte ingår, eller ska man förstöra 3DMark med reklam.

Reklam? Kanske MSI ska ge sig in på "ubåtsmarknaden"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Hoppas msi inte ingår, eller ska man förstöra 3DMark med reklam.

MSI har köpt in sig i undervatten-sekvensen så; jo - det kommer att vara med i fulla versionen.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Hoppas msi inte ingår, eller ska man förstöra 3DMark med reklam.

Reklam fanns för övrigt i 3DMark Vantage också i form av liknande dekaler som MSI har på ubåten fast då från Sapphire. Förstör inte något enligt mig, reklam finns överallt, bara att acceptera.

Riktigt snyggt måste jag dock säga, man ser verkligen att tesselation finns där.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Calle2003:

Hoppas msi inte ingår, eller ska man förstöra 3DMark med reklam.

Futuremark/Madonions produkter har alltid innehållit reklam, FYI.

Permalänk
Medlem

Inte så långt från fotorealistiskt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Hoppas msi inte ingår, eller ska man förstöra 3DMark med reklam.

Utan reklamen så skulle de inte ha lika mkt pengar till att utveckla programmet.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Gud va tekniken går framåt!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Fy fan va detta va underbart, stämningen, musiken, GRAFIKEN!!!

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Grafiken var helt sinnessjukt bra gjord. Helt otroligt. Kom på mig själv när jag sa "wow" flera gånger.
Är det bara jag som tycker att klippan där i början samt det rostiga vraket är nästintill fotogeniskt? Helt hänförd!

Permalänk
Avstängd

Herregud vilken brutal tesselering man såg på ytorna! Undrar om ATI serien kommer att klara sig? Jag satsar på att Fermi kommer att glänsa.
Tesselation is the future guys.

Visa signatur

Core i7 920 C0 @ 3.5Ghz stock volt || Gigabyte GA-EX58-UD5 BIOS V. F12|| Noctua NH-U12P SE1366 || 12GB Ram 1333Mhz Corsair 1.5V || WD Caviar Black 640GB - WD Caviar Black 1TB || Gigabyte GTX 580 || Be Quiet! Dark Power 650W || - HAF-X

Permalänk
Medlem

Aaa, de va fan i mig snyggt de där. Snart går det inte skilja på 3D å verklighet, fast den här sekvensen e typ så. Grymt!

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem

Riktigt läckert! Antar grafikkortet får varva upp ordentligt för att orka med det dära..

Visa signatur

I7 930@3.6Ghz - 12GB Kingston HyperX - HD5870 - Nått MSI X58 Mobo - 3 TB HD - Eizo Foris 24" Monitor.

Sysslar med 3D/2D Grafik, Eurodiscomusik & BFBC2

Permalänk
Medlem

trevlig grafik var det iaf

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk

bara jag som typ älskade videon, speciellt musiken! SJUUUK snyggt fan!

Visa signatur

- jag är inte rädd, jag kan flyga!

Permalänk
Medlem

Fattar inte att de fortfarande gör nya 3Dmark. De flesta recensionssiter har lämnat artifificiella benchmarks vid det här laget. HardOCP som var bland de första dumpade det till fördel för real world gameplay bytte för snart 5 år sen.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Sötast

Ett test som är en bråkdel snyggare än medel, men kräver 30 gånger mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porraz:

Aaa, de va fan i mig snyggt de där. Snart går det inte skilja på 3D å verklighet, fast den här sekvensen e typ så. Grymt!

3D är verklighet

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk

Lens-flares 2010??? Den enda gången man ser sånt är när det filmas med objektiv och fenomenet är ju ett fel i linssystemet. Varför ska det behövas i en renderad värld alls? Ta bort, det är fult.

Visa signatur

Mest prylar när han dör vinner!
Core i7 920, 12GB DDR3 PC12800, ASUS RAMPAGE II GENE X58, NOCTUANH-C12P-SE14, Nvidia Geforce GTX 1060 6GB, Fractal Design R2, 1 X INTEL SSD DC S3700 100GB, 2 X INTEL SSD DC S3700 200GB, Phillips 328P6VJEB/00 (32" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Hoppas msi inte ingår, eller ska man förstöra 3DMark med reklam.

http://www.sweclockers.com/info/adblock

Skrivet av jj_viking:

Herregud vilken brutal tesselering man såg på ytorna! Undrar om ATI serien kommer att klara sig? Jag satsar på att Fermi kommer att glänsa.
Tesselation is the future guys.

Troligtvis så har de slängt på massor av tesselation vilket kommer att göra att nVidia ser ut att slakta ATI totalt i allt, vilket inte riktigt stämmer.

Nu så ska ju ATI förmodligen släppa HD6000 serien snart, och jag misstänker att de säkert har filat på saker som Tesselation prestanda.