Permalänk
Medlem

Slackware 13.1 släppt

För alla er som inte läser slashdot eller är med på mailinglistan.

The Slackware Linux Project: Slackware Release Announcement

Jag brukar föredra slackware.osuosl.org för ftp, eller ta ner via torrent men det brukar vara rätt segt första dagen innan nog många laddat ner dom och jag gör alla installationer via PXE så ftp it is. Men dra ner torrent-filerna ändå för att stödja projektet, be a good slackuser!

Permalänk
Medlem

inte så många verkar intresserade av slackware längre...?

Jag körde de själv runt 7.0-9.1 sedan blev de gentoo och sedan fastnade jag vid ubuntu

Permalänk
Medlem
Skrivet av =JoNaZ=:

inte så många verkar intresserade av slackware längre...?

Jag körde de själv runt 7.0-9.1 sedan blev de gentoo och sedan fastnade jag vid ubuntu

Baserat po... ?

Permalänk
Medlem

Eller så sitter alla och försöker få igång sitt trådlösa nätverkskort för att kunna skriva hur kasst slackware är, men dom lyckas inte.

Skämt åsido så verkar det ju mest vara ubuntu, arch lite gentoo och variationer på ubuntu som dominerar det här forumet. Så jag är inte så förvånad att en post som innehåller info om senaste Slackware, som för många verkar kännas som "linux: the black arts" även fast det inte är så, inte får många svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Can0n:

Baserat po... ?

att ingen skrev i tråden????

Permalänk
Medlem

Kan ju vara så att de som kör Slackware redan har koll och inte känner nåt behov att kommentera det på forumet.
Sedan *har* nog intresset för Slackware minskt en del under senare år.
Ska man vara lite elak (och med mycket glimt i ögat) kan man ju dessutom undra om Pat inte slagit i huvudet, Slack är ju numera nästan Bleeding Edge, bla a ingen 2.4-kärna och KDE4

Körde själv Slackware för några år sedan, men bytte till FreeBSD. Kör numera Arch på desktop, men server fortfarande FreeBSD.