Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Jul 2008

Vad ska man ladda ner?

Tjenare

Sitter o har lite stabilitets problem med min dator (blue screen) inte ofta men tillräckligt så det luta åt en formatering. Men eftersom datorn är ny monterad så funderade jag på om man först skulle testa en uppgradering av BIOS, men på ASUS hemsida finns den en massa saker att ladda ner.

Så därför undrar jag vad ska ja ladda ner av allt som finns?

ASUSTeK Computer Inc. - länk till sidan med moderkortet jag har.

Tackar för hjälpen och lägger till en kommentar om att ja inte är helt säker på om tråden hör hemma under denna delen, men men.

Wiiiiiiiiiiii

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008

Du behöver bara rom-filen om du ska uppdatera bios. Lägg rom-filen i en usb-sticka och sen går du in i bios och väljer ez-flash.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av Superlight:

Du behöver bara rom-filen om du ska uppdatera bios. Lägg rom-filen i en usb-sticka och sen går du in i bios och väljer ez-flash.

Tackar

Wiiiiiiiiiiii

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Västervik
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av sebbe605:

Tjenare

Sitter o har lite stabilitets problem med min dator (blue screen) inte ofta men tillräckligt så det luta åt en formatering. Men eftersom datorn är ny monterad så funderade jag på om man först skulle testa en uppgradering av BIOS, men på ASUS hemsida finns den en massa saker att ladda ner.

Så därför undrar jag vad ska ja ladda ner av allt som finns?

ASUSTeK Computer Inc. - länk till sidan med moderkortet jag har.

Tackar för hjälpen och lägger till en kommentar om att ja inte är helt säker på om tråden hör hemma under denna delen, men men.

Har du inte din gamla processor kvar så att du kan flasha med den installerad?
Jag brukar lägga min BIOS fil i roten på hårddisken, har funkat perfekt hittills så nåt USB minne har jag inte behövt, men det finns dom som fått crc fel om dom gjort som jag gör

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64