Permalänk
Medlem

Bygge av HTPC

Har äntligen monterat ihop en htpc. Efter att jag blivit trött på att ha hdmi kablar och ljudkablar liggandes tvärs över rummet från min dator till min TV så tänkte jag att jag vill bygga en htpc som jag enkelt kan smälla in på bänken under Tv:n.
Jag hade 2 krav som jag ställde.

De första är att den ska klara av att spela Full Hd-filmer. Som den snart klarar av när jag beställt nya ram-minnen. Gamla Corsair minnen på 533 mhz är ingen höjdare i lådan. Blir att uppgradera mig till 4,0 GB 800 Mhz.

Och det andra kravet är att den ska vara så gott som ljudlös. Och det är den med. Har två stycken 120 mm fläktar på sidan av lådan som går på lågvarv. Temperaturen ligger ca runt 40-50 grader stort sett hela tiden så det är jag nöjd över för att få den såpass tyst.

Delarna som sitter i min Htpc är; Htpc:n har jag kopplat till min LG 42* Full-Hd TV

Chassi: Antec NSK 2480-EC Micro-ATX
Moderkort: Gigabyte GA-MA785GM-US2H, mATX
Grafikkort: Inbyggt Radeon HD 4200 512 Mb delat minne
Hårddisk: 500 GB 7200 rpm
Ram-minne: Corsair 3,5 GB 533 Mhz
Processor: AMD Athlon 64 3000+ 2,0GHz
Nätaggregat: Inbyggt 380 W

Bygge av HTPC

Permalänk

Snyggt bygge! XBMC är riktigt fint!

Visa signatur

Intel Core i7 860 3,6 GHz | Corsair 6GB DDR3 1600MHz | 580 GTX | Asrock P55 Deluxe3
Förra Gaming datorn Media datorn

Permalänk
Medlem

Vet inte hur pass känslig du är men låter nätagget mycket? Jag har den äldre modellen av earthwatts och såg att du har den nya gröna varianten nämligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Vet inte hur pass känslig du är men låter nätagget mycket? Jag har den äldre modellen av earthwatts och såg att du har den nya gröna varianten nämligen

ah okej Nej nätagget låter ingenting!

Permalänk

10p för lådan med skruvar