Google Chrome 5.0 i skarp version

Permalänk
Melding Plague

Google Chrome 5.0 i skarp version

Googles webbläsare Chrome når version 5.0. Nytt är bland annat bättre bokmärkeshantering och högre stabilitet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

sda

bästa webbläsaren är google chrome

Visa signatur

Allting går upp för mig när solen går ner.

Permalänk

Shit vad nice det är med drag&drop funktionen! Fungerar riktigt fint

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Medlem

Får väl dra hem och prova, men tvivlar på att jag kommer byta från Opera.

EDIT: Saknade massa features som man tar för givet i Opera direkt, orkar inte heller installera 25 plugins och pilla med för att få det någorlunda som i Opera så stannar nog kvar.

Kan inte förstå varför en del föredrar att pilla med plugins istället för att få allt man vill på en gång men ändå ha den snabbaste webbläsaren (pre chrome 5.0, inte benchat den än) utan att det blir bloatat.

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Jag hoppas kombinationen Chrome + Mac + Flash fungerar bättre nu eftersom fliken krashar direkt när jag går in här på sweclockers.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Uppenbarligen hade jag redan den verisonen installerad utan att ens använda chrome. Det var mer än jag trodde

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem

För er som gillar Chrome borde också prova Dragon. Kan varmt rekommenderas.

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuufukuji:

Uppenbarligen hade jag redan den verisonen installerad utan att ens använda chrome. Det var mer än jag trodde

Det är för att Chrome installerar en bakgrundsprocess som alltid körs. Den installeras utan att man blir tillfrågad (som många andra sådana). Med andra ord eftersom du inte kör Chrome, så är ditt system belastat (om än otroligt minimalt) av en extra onödig process. Den går att ta bort, här är en guide för det;
How to Remove Annoying GoogleUpdate.exe Background Process After Installing Google Chrome? - Tweaking with Vishal

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis kraschar inte hela datorn när jag tittar på tv kanalerna med 5.0.
IRQL Not Less or equal
Flash stopped working
Etcetera

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Skrivet av Mr.Berling:

För er som gillar Chrome borde också prova Dragon. Kan varmt rekommenderas.

Jag har installerat och använder den precis nu.

Den finns dock ej ännu i chromium 5.0 versionen utan i 4.1 men jag tror att detta kommer att ändras inom kort.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag, eller är det inte så att google vräker på med versionnummer till Chrome väldigt snabbt?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Tänk firefox med chromium-motor

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk
Medlem

Chrome = perfection.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av l'o'vet:

Tänk firefox med chromium-motor

Nu har jag tänkt på det, men jag kom bara fram till att jag inte skulle gilla det. Jag kör Chromium med adblock och flashblock och behöver inga mer funktioner. Körde Firefox förr men bytade till Chrome när den första versionen kom ut.

Känner mig inte heller direkt lockad av Opera. Har av någon anledning aldrig riktigt gillat den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Chrome = perfection.

Chrome + Firefoxs awesome bar = perfection

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Andersson:

Jag har installerat och använder den precis nu.

Den finns dock ej ännu i chromium 5.0 versionen utan i 4.1 men jag tror att detta kommer att ändras inom kort.

Skulle också tro detta. Håller tummarna!

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Andersson:

Jag har installerat och använder den precis nu.

Den finns dock ej ännu i chromium 5.0 versionen utan i 4.1 men jag tror att detta kommer att ändras inom kort.

Fin avatar, Herr Andersson. Största geniet genom tiderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heande:

Är det bara jag, eller är det inte så att google vräker på med versionnummer till Chrome väldigt snabbt?

Yup. Förstår inte varför. De hoppar från 4.1 till 5.0 och det är inte speciellt många nya funktioner jämfört med 4.1.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av maniak:

Kan inte förstå varför en del föredrar att pilla med plugins istället för att få allt man vill på en gång men ändå ha den snabbaste webbläsaren (pre chrome 5.0, inte benchat den än) utan att det blir bloatat.

För att det finns oss som tycker det är kul att pilla och knepa med grejer och gärna gör det på det sättet, för att vi tycker det är lite roligt, tro det eller ej.

Vi gillar det, håll dig du till ditt Opera så pillar vi vidare med våra plugins.

Permalänk
Medlem

Går fortfarande inte att använda många e-tjänster som kräver t.ex. BankID. =/

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem

Detta måste ju provas!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Vad fick ni i Peacekeeper?
Jag fick mer än dubbelt så många poäng med Chrome 5.0.375.55 än med Firefox 3.63.

Men jag tycker fortfarande FF är bäst pga dess överlägsna RSS läsare. Funktion framför hastighet!

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Bank-id på t.ex csn, och swedbank och nordeas internetbanker fungerar fortfarande som dom ska

har 5.0.375.55 BETA !

samma versionsnummer men betaklassad ? förvirrande

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Bank-id på t.ex csn, och swedbank och nordeas internetbanker fungerar fortfarande som dom ska

har 5.0.375.55 BETA !

samma versionsnummer men betaklassad ? förvirrande

Avinstallera gamla och hämta Google Chrome 5.0.375.55 här.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Skulle nog kunna tänka mej att gå över men BARA om NoScript kommer till Chrom, och det har det inte gjort ännu

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

http://i47.tinypic.com/29z1t79.jpg

Vad fick ni i Peacekeeper?
Jag fick mer än dubbelt så många poäng med Chrome 5.0.375.55 än med Firefox 3.63.

Men jag tycker fortfarande FF är bäst pga dess överlägsna RSS läsare. Funktion framför hastighet!

Fick 9153 med chrome i peackeeper nu, 8280 med opera. Tvivlar på någon märker nån skillnad.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Google, kan inte mer än att Älska dem.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att sidor laddas extremt mycket snabbare nu? Cachade sidor laddas snabbare än min skärms uppdateringsfrekvens känns det som.

Visa signatur

Antec 1200 | MSI Z68A-GD65 (G3) | Intel Core i7 2600k @ 4.7GHz | Corsair 16GB DDR3 XMS3 CL9 | Corsair TX850W | XFX Radeon HD6970 CF | OCZ Vertex 3 120GB | Corsair H100 |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Synd att den sabbar sidor för mig.

Mydigitallife's forum får en vit tom fet rand längst ner på sidan och på mina "live space" sidor så försvinner modulerna på högersidan..... annars tror jag den funkar bra.

Permalänk
Medlem

Kan någon visa detail för era resultat ifrån chrome?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"