Star wars bäste fäktare

Permalänk
Medlem

Princess Leia. Hon är så bra så att man inte hinner med att se henne fightas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agemman:

Allmän fråga som kanske någon av er kan svara på. Tänk er en duell där någon slår sitt svärd mot en annans svärd. Den ena blockar med andra ord. Varför slår man inte bara av svärdet och sedan på igen, rakt genom någons försvar? Eller finns det något som hindrar det?

Problemet är ju att du även släpper igenom motståndarens svärd... kanske inte den mest briljanta taktiken i världshistorien om man inte samtidigt vill bli dödad själv...

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Problemet är ju att du även släpper igenom motståndarens svärd... kanske inte den mest briljanta taktiken i världshistorien om man inte samtidigt vill bli dödad själv...

Går väl att debattera då tanken var att motståndaren är den som ligger på defensiven. Visserligen trycker han mot ditt svärd, men det trycket går ju i en riktning och det är man beredd på. Motståndaren är det inte. Alltså duckar du under hans svärd men han inte under ditt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Problemet är ju att du även släpper igenom motståndarens svärd... kanske inte den mest briljanta taktiken i världshistorien om man inte samtidigt vill bli dödad själv...

hahahahahaha, jag tänkte inte på det jag heller, det är isf om man duckar när man slår av och sen köttar

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonaktiv:

hahahahahaha, jag tänkte inte på det jag heller, det är isf om man duckar när man slår av och sen köttar

Som jag skrev ovan

Permalänk
Medlem

Får man se någon gång i filmerna att dom stänger av och sätter på svärden direkt igen?
Kan ju vara en begränsning att dom inte klarar att startas direkt igen eller något...

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agemman:

Går väl att debattera då tanken var att motståndaren är den som ligger på defensiven. Visserligen trycker han mot ditt svärd, men det trycket går ju i en riktning och det är man beredd på. Motståndaren är det inte. Alltså duckar du under hans svärd men han inte under ditt.

Intressant tanke... tror fortfarande inte att den skulle vara praktiskt hållbar... går liksom inte att kontrollera sin och den andres kropp när man är så låst i balansen.

Men definitivt en mycket intressant diskussion om något som vi förmodligen aldrig någonsin kommer att se, för det skulle bara vara tråkigt rent cinematiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Intressant tanke... tror fortfarande inte att den skulle vara praktiskt hållbar... går liksom inte att kontrollera sin och den andres kropp när man är så låst i balansen.

Men definitivt en mycket intressant diskussion om något som vi förmodligen aldrig någonsin kommer att se, för det skulle bara vara tråkigt rent cinematiskt

Sökte upp Wookiepedia om fajterna och hittade detta! Folk gjorde det redan tydligen.

Citat:

During the battle, Horn and Shai were locked in combat, and Horn deactivated his lightsaber, then reignited it into Shedao Shai, killing the temporary Supreme Commander.[

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agemman:

Sökte upp Wookiepedia om fajterna och hittade detta! Folk gjorde det redan tydligen.

Det var som fan! I stand corrected!

Tycker fortfarande det verkar vara en konstig taktik, men då finns det åtminstone historier där det har hänt. Samt även en förklaring till varför vi inte har sett det. Däremot vet jag inte om det där med att Obi-Wan skulle ha använt den i första filmen känns helt rätt. Kan ju inte påstå att jag har lagt märke till det alls.

Permalänk
Medlem

de kanske kan vara svårstartade ibland, då är man ju körd

Permalänk
Medlem

men det effektivaste måste ju ändå vara att använda"kraften" för att stänga av motståndarens svärd och dödar honom?

Visa signatur

O o
/¯¯/_o___o___o___o____o__
\__\¯¯o¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o I'M FIREIN MY LAZER!

Permalänk

Tja, Om någon har sett senaste trailern från Star Wars - The Old Republic så kan ni ju kanske svara på denna fråga:

I filmen slåss det en kvinnlig jedi mot en sith. Jedin i frågan blir av med sitt lasersvärd och blockar då motståndarens svärd med handen (läs: någon slags force bariär). Möjligt?

Här kan ni se trailern: YouTube - Star Wars the Old Republic E3 2010 Hope of Alderran Trailer [HD]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marabou:

Tja, Om någon har sett senaste trailern från Star Wars - The Old Republic så kan ni ju kanske svara på denna fråga:

I filmen slåss det en kvinnlig jedi mot en sith. Jedin i frågan blir av med sitt lasersvärd och blockar då motståndarens svärd med handen (läs: någon slags force bariär). Möjligt?

Här kan ni se trailern: YouTube - Star Wars the Old Republic E3 2010 Hope of Alderran Trailer [HD]

Nu är bara Star Wars påhittat, så om någon hittar på att det går att blocka med handen så går det att blocka med handen

Permalänk
Medlem

En hel del personer har väl ändå blockat skott från lasergevären med händerna. Inte allt för troligt att de kan göra det med svärden också. Dock skulle jag kunna tro att det är extremt mycket enklare att bara använda sitt eget svärd.

Permalänk

Men den där bruden hade ju en hel del pimpade moves som man inte har sett förr. Många delade åsikter på forumen om det passar in i Starwars eller ej. Känns en aning övermäktigt i min värld, men det kommer väl en förklaring/story förr eller senare.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agemman:

En hel del personer har väl ändå blockat skott från lasergevären med händerna. Inte allt för troligt att de kan göra det med svärden också. Dock skulle jag kunna tro att det är extremt mycket enklare att bara använda sitt eget svärd.

Darth Vader gör det ju i The Empire Strikes Back i Cloud City, så det borde väl inte vara helt otänkbart nej

Skrivet av Mr. Bravo:

Men den där bruden hade ju en hel del pimpade moves som man inte har sett förr. Många delade åsikter på forumen om det passar in i Starwars eller ej. Känns en aning övermäktigt i min värld, men det kommer väl en förklaring/story förr eller senare.

Det var väldigt mycket effekter... kraften har ju aldrig visats som nånting direkt synligt förr.

När jag såg den trailern så funderade jag väldigt mycket på hur osmidigt det egentligen är med de där dubbla ljussablarna... man måste ju vara jävligt offensiv för att det ska fungera.

Permalänk
Avstängd

Yoda har coolast moves när han fightas

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Skrivet av darkmoon:

När jag såg den trailern så funderade jag väldigt mycket på hur osmidigt det egentligen är med de där dubbla ljussablarna... man måste ju vara jävligt offensiv för att det ska fungera.

Det roligaste när dom använder sådana är ju också att motståndaren alltid hugger sönder den på mitten. Alltid! Vem som helst lär inte ha råd med en sådan i längden!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Det roligaste när dom använder sådana är ju också att motståndaren alltid hugger sönder den på mitten. Alltid! Vem som helst lär inte ha råd med en sådan i längden!

Undrar om the Jedi Order har nån form av budget för sina användare.

"Sorry, men du har redan övertrasserat din budget för ljussablar, så du får klara dig utan tills nästa år." "Helveteeeeeee!"

Sen kan man ju fundera på att om den där bruden lyckades stoppa en ljussabel med näven så borde hon ju kunnat hindra samma sabel att göra sönder hennes vapen. Men hon ville väl vara cool framför kameran

Permalänk

Mace Windu tror jag piskar de flesta i ren svärdfight.
Enda anledningen till att han dog är ju att han blev bedragen och är mörkhyad.
Ägde ju skiten ur kejsaren.

Permalänk
Medlem

I filmerna säger jag Darth Maul då han slåss mot 2 Jedi's samtidigt, och när han får en ensam så dödar en mästare. Sen nästan hans apprentice. Han är just trots allt en mästare i Juyo, Jar'Kai, and Teräs Käsi och hade träning i Niman. Han blev ju spöad bara pga. hans kaxighet (vilket är väldigt sith-ish). Han borde avslutat Obi-Wans patetiska existens.

Annars är ju Revan ett ganska säkert tips.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

I filmerna säger jag Darth Maul då han slåss mot 2 Jedi's samtidigt, och när han får en ensam så dödar en mästare. Sen nästan hans apprentice. Han är just trots allt en mästare i Juyo, Jar'Kai, and Teräs Käsi och hade träning i Niman. Han blev ju spöad bara pga. hans kaxighet (vilket är väldigt sith-ish). Han borde avslutat Obi-Wans patetiska existens.

Annars är ju Revan ett ganska säkert tips.

Fast Qui-Gon var ju ingen höjdare på det där med svärdsfighter om man ska tro filmerna... han verkar ju mest ha varit vis...

Nej den bästa fäktaren (som visats i filmer och spel) är enligt mig helt klart The Apprentice. Fast han är ju så överjävlig på allt att man nästan skiter ner sig

Fast Revan är helt klart en stark kandidat.

Permalänk
Skrivet av Kryll:

Den där feta ungen som står å viftar med en pinne är bäst.

word! use the force of the stick dude!

Visa signatur

i5