Catalyst 10.5 ger överklockning med Eyefinity

Permalänk
Melding Plague

Catalyst 10.5 ger överklockning med Eyefinity

I vanlig ordning släpper AMD månadens drivrutiner till grafikkorten i Radeon-serien. Denna gång handlar det om stereoskopisk 3D, överklockning och fixar för populära speltitlar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Överklocka Eyefinity? Göra så att 3 skärmar blir 4?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd

Jisses, den rättar till fel till skillnad från CrapForce som skapar fel

Visa signatur

Väldigt många tror på den där BLÅsta, BLÅljugande Moderaten... Mytoman, Myglare..

Permalänk
Medlem

ATI Overdrive (överklockning) för grafikkort anslutna till flerskärmslösningar

jaaaaaaaaaa

Permalänk
Skrivet av myslex:

ATI Overdrive (överklockning) för grafikkort anslutna till flerskärmslösningar

jaaaaaaaaaa

FAN VA GÖTT! min andra skärm flimrade alltid om jag ens rörde overdrive innan.. Nu verkar allt vara stabilt @ 900 och 1300 på mitt 5870

Permalänk
Medlem

Äntligen kan man gå ifårn 10.5 pre alpha som läckte ut för nån månad eller två sen Kommer kännas bra!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Tycker fortfarande att det är extremt allt som har med BC2 , laddningstider fan överallt fix plix ati

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Inaktiv

Var inte laddningstiderna i BC2 fixat i en tidigare drivrutin?

Permalänk
Skrivet av paltkoma:

Tycker fortfarande att det är extremt allt som har med BC2 , laddningstider fan överallt fix plix ati

DICE kanske ska döpas till DICE of Sweden

On-topic, kul att dem bryr sig iaf att fixa problem som i vissa fall andra än AIT själva skapar.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra jobbat, att det nu går att överklocka vid flerskärms konfigurationen lär vara uppskattat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.149:

Var inte laddningstiderna i BC2 fixat i en tidigare drivrutin?

De fixade det i 10.4 betan (om jag minns rätt), men när väl 10.4 släpptes innehöll den bara fixen för kort ur 5xxx serien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Överklocka Eyefinity? Göra så att 3 skärmar blir 4?

Nej, dom blir större

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chenz:

De fixade det i 10.4 betan (om jag minns rätt), men när väl 10.4 släpptes innehöll den bara fixen för kort ur 5xxx serien.

Då förstår jag.
Blir nog till en uppdatering under dagen, det var ju en hel del nytt faktiskt.

Permalänk
Medlem

Fortfarande buggade skuggor i age of conan i crossfire läge, vet dock inte om det är funcoms fel eller ati's. Har hört att nvidia har samma bugg när de kör sli.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av IceDread:

Fortfarande buggade skuggor i age of conan i crossfire läge, vet dock inte om det är funcoms fel eller ati's. Har hört att nvidia har samma bugg när de kör sli.

Provat uppdatera Crossfire profilerna? De är ju separata idag. Jag kan inte se något nämnas i senaste versionen av dessa men kanske värt ett försök?
Drivers & Support | GAME.AMD.COM

Permalänk
Hedersmedlem

BF BC2-fixen var ju efterlängtad.

Permalänk
Skrivet av Chenz:

De fixade det i 10.4 betan (om jag minns rätt), men när väl 10.4 släpptes innehöll den bara fixen för kort ur 5xxx serien.

Dem sa ju att flimmer i spel i BFBC2 skulle upphöra med 10.4 men jag har fortfarande det problemet "suck" fast alla laddtider är ju borta så det är ju väldigt trevligt då dessa kunde vara upp mot flera minuter (i mitt fall)

Permalänk
Medlem

Dags att uppdatera igen då, det lustiga är att jag uppdaterade till 10.4 för någon dag sedan då jag upptäckte att jag glömt bort det.

Permalänk

Älskar ATi. Hoppas min andra skärm slutar flimmra nu vid OC.
Beror detta på att de höjt 2D klocken?

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Entusiast

Gött, då kanske man skulle försöka sig på att köra en överklockning nu då.
Bra att de löst buggen med remote desktop också. Inte för den gjorde mer än att vara irriterande.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Fortfarande buggade skuggor i age of conan i crossfire läge, vet dock inte om det är funcoms fel eller ati's. Har hört att nvidia har samma bugg när de kör sli.

Stäng av Advanced Shadows och sätt på det igen så funkar skuggorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RödMicra:

Stäng av Advanced Shadows och sätt på det igen så funkar skuggorna.

Men CF funkar fortfarande inte.

Det är hos Funcom felet ligger att DX10 klienten inte har stöd för CF/SLI.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Men CF funkar fortfarande inte.

Det är hos Funcom felet ligger att DX10 klienten inte har stöd för CF/SLI.

Har du hört om Funcom har planer på att fixa buggarna?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

har haft 10.6 ett tag är det beta? :S

Permalänk
Medlem

Jag kan tycka det är lite tråkigt att dom inte "fixar" något för oss vanliga dödliga. Oss med 1 skärm och ett grafikkort. Allt jag ser är Eyefinity, 14 skärmar eller crossfire.

Men sen å andra sidan, dom har väl egentligen inte så mycket att "fixa" för oss med ett grafikkort och 1 skärm. Det fungerar ju faktiskt utmärkt. Fortfarande lite tråkigt dock, på ett mystiskt sätt.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av spel565:

har haft 10.6 ett tag är det beta? :S

Ja, eller alpha. AMD använder systemet år.månad för sina drivrutiner till grafikkort.

Permalänk

Fattar inte varför alla snackar om laddningstider i BFBC2? Det blev ju fixat i 10.4 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

Fattar inte varför alla snackar om laddningstider i BFBC2? Det blev ju fixat i 10.4 ?

Ja det har jag också för mig. Det kanske bara var för vissa av modellerna?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krimsarn:

Jag kan tycka det är lite tråkigt att dom inte "fixar" något för oss vanliga dödliga. Oss med 1 skärm och ett grafikkort. Allt jag ser är Eyefinity, 14 skärmar eller crossfire.

Men sen å andra sidan, dom har väl egentligen inte så mycket att "fixa" för oss med ett grafikkort och 1 skärm. Det fungerar ju faktiskt utmärkt. Fortfarande lite tråkigt dock, på ett mystiskt sätt.

Hmm nu vet jag inte om jag kan hålla med, har eyefinity och varit ganska knapert med fixar för oss. tog ju ganska lång tid innan Eyefinity och crossfire fungerade. Har ju fått köra 10.5/6 alpha/beta för att kunna överklocka nått. Riktigt skönt att det fixade det nu.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av myslex:

ATI Overdrive (överklockning) för grafikkort anslutna till flerskärmslösningar

jaaaaaaaaaa

Indeed! Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!

Har väntat på detta sen i Januari. Dessa Ilandsproblem

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om