Permalänk
Avstängd

Hittar inte internet?

Jag har haft datorn stående ett tag och använt min bärbara och när jag bestämde mig för att starta upp datorn igen så funkar allt perfekt tills jag ska gå in på internet.. då stänger internet av sig.. det funkar enligt min nätverks ikon så till jag går in i browsern då blinkar den till och tappar kontakten och när jag startar om datorn så händer samma sak.. vad kan vara fel?

Kör på det integrerade nätverkskortet på moderkortet (i signaturen)

Snabba svar uppskattas!

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Hedersmedlem

Kollat efter skit i burken med MBAM, Spybot S&D, och ett bra antivirus program? Systemåterställning till en tidpunkt nar det bevisligen fungerade?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jalle64:

Kollat efter skit i burken med MBAM, Spybot S&D, och ett bra antivirus program? Systemåterställning till en tidpunkt nar det bevisligen fungerade?

försökt funkar fortfarande inte

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Hedersmedlem

Startat om din ev modem och/eller router för att se om det hittas av burken?
Kollat kable/arna?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jalle64:

Startat om din ev modem och/eller router för att se om det hittas av burken?
Kollat kable/arna?

Har kollat kablarna allt verkar funka där, har inget modem eller någon router så det kan inte vara felet.. :/

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds