Permalänk
Medlem

Noctua NH-U12P till socket 1156?

Har en Noctua NH-U12P som det står att den passar till LGA775, AM2 och AM2+ men finns det någon som vet om man kan ha den till en I7 1156?

Visa signatur

"It's called the American Dream, because you have to be asleep to believe it"

Permalänk
Medlem

Om du har rätt backpalte och monterigsattser ja. Står det inte att den tar 1156 är den kanske för gammal? Har väl funnits före 1156 och 1366.

inet
Noctua NM-I3 Mounting-Kit - Inet.se
komplett
Komplett.se - Noctua NM-I3 Monteringskit

Skulle beställa på inet brukar bli billigast men där har du senaste monterigskittet i fall du saknar det till din.

Permalänk
Medlem

Nä den är för gammal antar jag. Men det kommer att funka med kitet alltså?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Nä den är för gammal antar jag. Men det kommer att funka med kitet alltså?

Borde göra det ja. Kolla på deras hemsida, bara googla deras namn så finns deras produkter där med beskrivningar. Annars får man väl ta en rövare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Borde göra det ja. Kolla på deras hemsida, bara googla deras namn så finns deras produkter där med beskrivningar. Annars får man väl ta en rövare.

The NM-I3 SecuFirm2™ Mounting-Kit makes all Noctua CPU coolers compatible with Intel's LGA1156 & LGA1366 sockets for Core i5 and Core i7 processors. Designed to combine outstanding reliability, optimal contact pressure and easy, straightforward installation, SecuFirm2™ is an enthusiast-grade mounting system that meets the highest demands in safety, performance and ease-of-use.

Ska tydligen gå att få gratis också ;-D

Noctua.at - sound-optimised premium components "Designed in Austria"!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo jag satt å funderade på att klämma dom på ett AM3 kitt till min NH-U12P men problemet är att den är en 1366 modell såld specifikt för 1366 endast så Dock har jag ett NM-I3 kitt över från en NH-D14 då jag använde 1366 kittet från NH-U12P SE1366 modellen istället Så det fungerar nog inte. Hittade igen som sålde AM3 kittet heller. Eller ja den fungerar på AM3 men bara på ett håll och inte det hållet jag helst velat har den på.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om denna kylare funkar på socket 939???

Visa signatur

CHASSIE: Fractal Design R6, OS: Windows 10, CPU: AMD Ryzen 7 3700X, MB: MSI MAG B550 TOMAHAWK,
RAM: HyperX Fury Black DDR4 3600MHz 2x8GB, GPU: ASUS GTX 770 DirectCU II OC, SSD: Samsung 980 NVMe 1TB, CPU-KYLARE: Noctua NH-U14S

Permalänk

Nej den funkar inte med socket 939.

Permalänk
Medlem

Tack för ett snabbt svar! F*n...

Visa signatur

CHASSIE: Fractal Design R6, OS: Windows 10, CPU: AMD Ryzen 7 3700X, MB: MSI MAG B550 TOMAHAWK,
RAM: HyperX Fury Black DDR4 3600MHz 2x8GB, GPU: ASUS GTX 770 DirectCU II OC, SSD: Samsung 980 NVMe 1TB, CPU-KYLARE: Noctua NH-U14S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av spiderzork:

Nej den funkar inte med socket 939.

är du riktigt 100 på det eller am2 är ganska lik 939 och det borde passa innan jag ger dig 100% påstående så jag testa med dom grejor jag har

edit: kan ju vara så ifall det är ett sätt på noktua kylaren så man måste bort med den befintliga bakplåten som finns på en am2a.Om man kunnat använda den befintliga sokeln då hade det gått men 939 har inget fäste som har bakplåt och hålen är inte på samma ställe som en am2

edit2: Jag har bekräftat ditt svar du har rätt så mitt edit stämde trots allt

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.