Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2004

Ete...

Såg tråden som låsts nedan, men ETE är inte samma sak som ETA.
ETE står för "Estimated time elapsed", vilket är en tidsmängd och inte en tidpunkt, och frånkopplat från just arrival=ankomst. Enkelt översatt handlar det om tidsåtgång för att ta sig emellan två punkter (snarare än i mål, vilket arrival avser).

Mest ordbajseri, men det jag skrev ovan kommer från flygbranschen, vad man menar i folkmun kanske inte alltid är samma sak...
Happy hunting.

i7 5820k 4.4GHz@1.3V, Fractal Design Kelvin S36, Asus X99-S, 16 GB Kingston HyperX@stock, 1 TB SSD Samsung EVO 840, 3 TB WD Red, Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus@stock, Samsung S27A850T, Seasonic X-1050, Fractal Design R5. <-::::::::-> PS3 Slim 120 Gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004

PM hade nog räckt

Det fanns en gång en båt...

Trädvy Permalänk
Forumledare
Plats
Jönköping
Registrerad
Jun 2004

Tack för informationen, men i och med att tråden inte har direkt koppling till den här forumdelen, låser jag den.

*tråd låst*

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på modereringen/forumet och glöm inte att tala om vilken tråd det handlar om. Kontaktvägar: albert@sweclockers.com, kontaktformuläret och moderatorernas gemensamma pm-konto. Annat användbart: regler och feedbackforumet. Funderar du på att anmäla ett inlägg? Tveka inte! Gör det även om du är osäker. Det är vår sak att bedöma det, inte din.