Temps efter kylarbyte HD5850 --> Scythe Musashi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Du skulle kört på TTP'n istället för accelero'n.

Snäppet mindre kylyta och mindre fläktar, varför skulle den lira bättre?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av SM-LoD:

Snäppet mindre kylyta och mindre fläktar, varför skulle den lira bättre?

Du sa att acceleron inte klarade av ett 4890, TTP'n klarar av det galant. Väldigt tyst och kortet blir inte alls varmt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Du sa att acceleron inte klarade av ett 4890, TTP'n klarar av det galant. Väldigt tyst och kortet blir inte alls varmt.

Får väl ta och pröva skiten nästa löning

Frågan är ju dock hur mycket den bygger?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av SM-LoD:

Får väl ta och pröva skiten nästa löning

Frågan är ju dock hur mycket den bygger?

hur mycket den bygger...?

Nu får du allt förklara vad du menar.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Fortfarande skittemps efter att ha bytt till original backplate. Ska ta och dra bort de "värmeledande kuddarna" som sitter på backplaten och ersätta med kylpasta, och sedan placera om grafikkortet för att få fler fläktar att blåsa rakt på det. Ska prova med kopparplattan också, varför det nu skulle göra någon skillnad.

Blir det inte bättre efter det ger jag upp. Första dåliga erfarenheten jag har ha Scythe.

Visa signatur

Antec Twelve Hundred - 7st 120mm, 1st 200 mm fläktar | Corsair CMPSU-620HX 620W | ASUS M4A89GTD-PRO/USB3 | AMD Phenom II 965BE 3,4Ghz - Corsair H50 | 2x2GB Corsair DOMINATOR 1600MHz - Dominator Airflow Fan | PowerColor Radeon HD5850 - Scythe Musashi - BenQ G2412HD | 2x 500GB Seagate Barracuda 7200.12 RAID0 | ASUS Xonar DX | Logitech Z-5500 | Sennheiser HD555 | Logitech MX510 | Logitech G15 V1

Permalänk
Medlem

Har nu fått bra temps tack vare att jag nu har två chassifläktar som blåser rakt på kortet. Har dock ett annat problem nu. På original backplaten sitter "kuddar" som får kontakt med minne och VRM når man skruvar dit den. Tydligen kan man inte byta ut dessa mot pasta eftersom de är ~1,5mm tjocka och med pasta verkar inte kylytan nå ner ordentligt. Någon som vet vad dessa "kuddar" kallas eller vart man kan köpa?

EDIT: Materialet var sprucket och började smula på flera ställen, det var därför jag försökte byta ut dem mot pasta.

Visa signatur

Antec Twelve Hundred - 7st 120mm, 1st 200 mm fläktar | Corsair CMPSU-620HX 620W | ASUS M4A89GTD-PRO/USB3 | AMD Phenom II 965BE 3,4Ghz - Corsair H50 | 2x2GB Corsair DOMINATOR 1600MHz - Dominator Airflow Fan | PowerColor Radeon HD5850 - Scythe Musashi - BenQ G2412HD | 2x 500GB Seagate Barracuda 7200.12 RAID0 | ASUS Xonar DX | Logitech Z-5500 | Sennheiser HD555 | Logitech MX510 | Logitech G15 V1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Katja_88:

Fortfarande skittemps efter att ha bytt till original backplate. Ska ta och dra bort de "värmeledande kuddarna" som sitter på backplaten och ersätta med kylpasta, och sedan placera om grafikkortet för att få fler fläktar att blåsa rakt på det. Ska prova med kopparplattan också, varför det nu skulle göra någon skillnad.

Blir det inte bättre efter det ger jag upp. Första dåliga erfarenheten jag har ha Scythe.

Tråkigt att det varit så mycket probem för dig Kan enbart gå efter mina egna erfarenheter och har inte upplevt de problem du har. Har ingen aning om var man kan få tag på liknande kuddar men kommer ihåg jag läste nått liknande för några dagar sen, ska se om jag kan gräva upp den tråden.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"