Jag kopplade USB 2.0 till IEEE 1349, allvarligt?

Permalänk
Medlem

Jag kopplade USB 2.0 till IEEE 1349, allvarligt?

Jag köpte ett antec three hundred chassie och ett M4A785TD-M EVO moderkort. Antec manualen sa att front panel usb ska kopplas till front panel usb port och moderkortsmanualen skulle visa var den fanns. Det gjorde den inte så jag kopplade sladden till IEEE 1349. När jag startade datorn så small det till så jag stängde av den. Men jag startade den igen, installerade OS och den funkar. Men moderkortsmanualen säger att om en USB kabel kopplas till en IEEE 1349 port så sker skador på moderkortet. Vilka skador och kan jag få ett nytt moderkort om nu skador skett då antec manualen sa bara att jag skulle leta upp front panel usb port och moderkortsmanualen inte innehöll den delen?

Permalänk
Medlem

Din firewirekontoller kan ha dött, men den kanske du inte använder iaf.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Åh, tack så mycket! Seriöst, första gången jag byggt en dator. Allt verkar funka men det skrämde skiten ur mig när det small till. Nej, tror inte jag kommer att använda firewire men ska jag koppla in sladden till usb portarna på moderkortet?

Permalänk
Medlem

JA du kan koppla in sladden, men se till att koppla in rätt nu, läs en extra gång för säkerhets skull.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Troligtvis small det bara dina usb outputs eftersom firewire skickar en hel del mer ström.