Permalänk
Medlem

Vpu recovery

Tja!

Får efter 10-50 minuter spelande vpu recovery.

Fractal design tesla 550w
Gigabyte 790xta-ud4
ocz 1333 Mhz
Sappire 5770 vapor-x 1Gb
Amd 965
Spelar ingen roll om de är överklockat eller inte. Testat i både xp32 å w7 64. har hittat många förslag på psu alt dåligt graffekort på nätet. Värme också men 71 grader på occt 64-65 i spel verkar ok. Testat catalyst 10.3 .4 .5 same same. Nån som har något förslag om det är graffen eller psu:n? Jag har inget annat kort att testa med. Occt kört tills vpu recovery kom.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad händer om du slår av VPU-recover?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Har testat lite nu och burken får bsod och ibland fryser allt till i ca 20 sek. Känns som det sker lite mer sällan med vpu avslaget.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

VPU recovery har ju med grafikkortet och köra.. antingen är det påväg att gå sönder. Eller så kan du testa och byta drivrutiner.. men eftersom du installerat om så har du nog de nyaste. Hade samma fel på min dator att jag fick upp VPU recovery hela tiden när man spelade. Vilket gav upp tillslut så fick man byta ut det på garantin. Vilken temp ligger ditt grafikkort på? Om du testar stabilitetstestet i furmark.
FurMark: Graphics Card Stability and Stress Test, OpenGL Benchmark and GPU Temperature | oZone3D.Net

Permalänk
Medlem

I furmark gick det upp till 71 grader.
Outch, så du tror det kommer att dö? Kom det oftare eller dog stackarn en dag bara?