Permalänk
Medlem

Officiell Asus U35JC

Då det inte finns en sådan här tråd ännu så skapar jag en.

Jag börjar bli riktigt irriterad över hur dålig information det finns om datorer som nyligen släpps/ska släppas.

Just denna datorn Asus U35JC så finns det nästan ingen info alls, ändå så skall den komma in i lager hos komplett idag... (Komplett.se - ASUS U35Jc 13,3" HD LED).

På Asus hemsida så finns den inte alls... inte ens JT om man söker i Sverige. Är det någon som kanske har lite info om speccsen för denna dator ( Asus U35JC) då jag hittar olika info vart jag än söker. Asus.David kanske?

Tacksam för svar om någon har lite feedback på detta...

Permalänk
Skrivet av jocke89:

På Asus hemsida så finns den inte alls... inte ens JT om man söker i Sverige. Är det någon som kanske har lite info om speccsen för denna dator ( Asus U35JC) då jag hittar olika info vart jag än söker. Asus.David kanske?

Tacksam för svar om någon har lite feedback på detta...

Såvitt jag har sett är den identisk med UL30JT, fast med 35W M-modell av CPU istf 18W UM-modell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealPjotr:

Såvitt jag har sett är den identisk med UL30JT, fast med 35W M-modell av CPU istf 18W UM-modell.

Okej, Tycker inte det verkar så. Något jag funderar över är att grafikkortet i denna verkar heta G310 och inte 310M vilket verkar skilja... Sen så verkar det som att denna också skall ha en dvd-läsare eller Blu-ray-spelare, men det låter lite orimligt med tanke på priset i så fall.

Permalänk
Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Jo har sett den, men tycker inte den säger mycket alls. Där snackar de om att U35JC har en i3-530 prolle vilket det inte står på komplett... så som sagt, jävligt förvirrande info överallt...

Permalänk
Medlem

GeForce G310 suger då i alla fall :/

Håller med om att infon ofta är häpnadsväckande dålig

Permalänk
Medlem

Jaha nu har dem ändrat lagerstatus till: 22.jul.2010

Permalänk
Medlem

Nu har det kommit 2st modeller av U35jc, U35JC-RX040V och U35JC-RX070V.
enligt jämförelsen på prisjakt så skiljer det med att RX040V har;
500gb hdd istället för 640gb
processorhastighet 2,26Ghz istället för 2,4Ghz
och den är 1000kr billigare.

Jag tycker att den billigare är väldigt intressant, den säljs också i 22 butiker jämfört med 2 på den dyrare...
Eftersom hårddiskstorleken är ointressant för mig så skiljer det lite i klockfrekvens och 1000kr... känns som ett lätt val

se själva:
Produktjämförelse hos Prisjakt

Permalänk
Medlem

Nu finns U35JC-RX070V i lager på komplett. När någon fått itag på den så får den gärna skriva synpunkter!

Permalänk
Skrivet av Oskarrr:

Nu finns U35JC-RX070V i lager på komplett. När någon fått itag på den så får den gärna skriva synpunkter!

Jag beställde U35JC från Komplett igår till hämtbutiken i Malmö och kunde hämta ut den idag. Det enda jag har gjort är att sätta i batteriet och gå igenom startkonfigurationen. (Jag ska flytta utomlands om en vecka så tills vidare kommer jag främst jobba på min gamla dator.)

Huruvida ovansidan är borstad aluminium eller plast har jag svårt att avgöra. Den har en borstad look, men känns lite plastig. Jag kan också bekräfta att locket/skärmen känns ganska böjligt och ömtåligt, vilket diskuterats i ett forum på notebookreview.com. Man får hantera den varsamt helt enkelt. Och ja, fingeravtryck fastnar lätt, men det är nog ett pris man får betala.

Färgen är som den svarta (med rutmönstret på insidan) på bilderna på ASUS sida. Touchpaden är lite skrovlig i ett slags rutmönster. Känns ovant när man haft en slät, men det är nog mest bara en vanesak.

Batteriet är märkt med 5800 mah, alltså den stora varianten som ska ge upp till 10 h (se forumdiskussion här). (Det står på det att det också är för användning i bland andra UL30** och PL30**.)

Jag har inte dubbelkollat handgripligen, men märkningen på datorn överensstämmer med Kompletts specifikation, så det verkar vara vad man får.

Uppe i högra hörnet finns en "strömbrytare" där man väljer om Super Hybrid Engine ska vara på eller ej, det lär väl påverka prestanda och batteritid en del (har som sagt inte testat något).

Jag ska försöka svara på eventuella frågor i mån av tid och möjlighet, men jag kommer som sagt inte hårdtesta den under den närmaste framtiden. (efter åtskilliga timmar av läsning och våndande inför datorvalet är det dags att ta hand om andra saker...)

Permalänk
Medlem

Har kollat mycket på UL30JT nu inför hösten plugg, men denna burken(U35JC) verkar nästan än mer intressant, den ska ha något vassare CPU på bekostnad av batteritid har jag fattat det som? Datorn ska köra många av programen i Adobe CS5 sviten e tanken, dvs Photoshop, Flash, After Effects, Premier Pro, Illustrator mm.

Vill helst att datorn ska vara rätt portabel, så har fastnat för dom modellerna lite. Hur är prestandan i dom egentligen, klarar dom lite tyngre redigering och multitasking tros? Sen har jag lite dålig erfarenhet av laptop i all allmänhet med skärmstorlek osv, kommer 13.3 tum vara lite väl litet? Har sett kompisars 15.6 tummare o de känns liksom inte riktigt portabelt, men samtidigt ska ju inte skärmen vara så pluttig så arbetet blir lidande.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk

Jag står i valet och kvalet mellan en UL30JT och en U35Jc.

Jag har inte sett någon av modellerna IRL dock har en polare en UL30VT som jag tyckte var väldigt skön att använda. Ser både UL30JT ochU35Jc ut som 30VT?

Som jag förstått det hittills offrar man lite batteritid för prestanda när man väljer U35an framför U30JT:n. Är det även medräknat "turboläget" på U30JT:n eller har U35Jc ett liknande "turboläge"?

Jag är student och vill ha en dator jag kan ha med mig, det var därför jag fastnade för UL30-serien från början. Dock provade jag att lira SC2-betan på 30VT:n och det flöt inte riktigt som jag hade velat. Någon som provat att lira SC2 på UL30JT eller U35Jc =)?

Ursäkta för en lite rörig post hoppas mina frågor kom fram.

Permalänk
Inaktiv

har provat SC2 och de flyter på bra med Low Shaders inställda. Går du upp på Medium blir de lite för tungt. Verkar va just Shaders som tynger ned grafikkortet för många av de andra inställningarna kunde jag ha på Medium och High.

Skrivet av bussenswe:

Jag står i valet och kvalet mellan en UL30JT och en U35Jc.

Jag har inte sett någon av modellerna IRL dock har en polare en UL30VT som jag tyckte var väldigt skön att använda. Ser både UL30JT ochU35Jc ut som 30VT?

Som jag förstått det hittills offrar man lite batteritid för prestanda när man väljer U35an framför U30JT:n. Är det även medräknat "turboläget" på U30JT:n eller har U35Jc ett liknande "turboläge"?

Jag är student och vill ha en dator jag kan ha med mig, det var därför jag fastnade för UL30-serien från början. Dock provade jag att lira SC2-betan på 30VT:n och det flöt inte riktigt som jag hade velat. Någon som provat att lira SC2 på UL30JT eller U35Jc =)?

Ursäkta för en lite rörig post hoppas mina frågor kom fram.

Permalänk
Skrivet av Asus.David:

har provat SC2 och de flyter på bra med Low Shaders inställda. Går du upp på Medium blir de lite för tungt. Verkar va just Shaders som tynger ned grafikkortet för många av de andra inställningarna kunde jag ha på Medium och High.

Har du provat att lira SC2 på en Ul30jt med? Flyter det bättre/sämre?

Sista frågan: Har U35Jc samma sorts turboläge som U30Jt och är chassit/måtten exakt samma eller bara liknande?

Tack för svaret! Köper nog en av modellerna idag eller imorgon.

Permalänk
Inaktiv

jag provade det på en UL30VT, men både processorn och grafikkortet på JT är snäppet bättre så de lär flyta marginellt bättre på UL30JT än VT.

Nej, U35JC har inte Turbo Boost. Dock är den CPU'n ändå starkare än både UL30VT och UL30JT men drar också mer ström.

Skrivet av bussenswe:

Har du provat att lira SC2 på en Ul30jt med? Flyter det bättre/sämre?

Sista frågan: Har U35Jc samma sorts turboläge som U30Jt och är chassit/måtten exakt samma eller bara liknande?

Tack för svaret! Köper nog en av modellerna idag eller imorgon.

Permalänk

När förväntas U35JC-RX040V komma in i butikerna egentligen? Den verkar helt klart intressant. Jag undrar även om den är silverfärgad eller svart? Det är väldigt dubbla budskap på asus/butikers/leverantörers hemsida med antingen gråa eller svarta eller båda två.

Permalänk
Inaktiv

andra veckan i Augusti som de ser ut, just U35JC-RX040V är silver. U35Jc som modell finns i både silver och svart

Skrivet av thg-linus:

När förväntas U35JC-RX040V komma in i butikerna egentligen? Den verkar helt klart intressant. Jag undrar även om den är silverfärgad eller svart? Det är väldigt dubbla budskap på asus/butikers/leverantörers hemsida med antingen gråa eller svarta eller båda två.

Permalänk

Tack för svar! Kommer U30JC eller 33an med optisk enhet komma till Sverige öht?

Permalänk
Inaktiv

Hej!

Inte i nuläget, vi satsar på U35JC just nu istället. Sen har vi märkt väldigt minskad efterfråga på optisk enhet. Väldigt sällan man använder det verkar de som så de är värt de du tjänar i vikt och batteritid och de gånger du behöver DVD kan du använda en extern.
Tror de kommer vara fler och fler modeller som kommer utan DVD tills Bluray blir billigare.

Skrivet av thg-linus:

Tack för svar! Kommer U30JC eller 33an med optisk enhet komma till Sverige öht?

Permalänk
Medlem

fortfarande ingen U35JC-RX040V ute? finns det nått fastställt datum på release i sverige?

Permalänk
Medlem

Jag undrar samma sak...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

går starcraft II smärtfritt på U35JC-RX070V ?

Permalänk
Medlem

Hallå. Lånar tråden lite. Funderar på att lägga en beställning. Saken är den att jag kommer främst använda datorn till att plugga.
Men som alla andra har man kanske ett litet ha begär och vill kunna kolla film utan problem, surfa och ibland spela lite. Man vill helt enkelt ha möjligheten att göra det man känner för. En dator man trivs med. Frågan är om det känns motiverat att lägga 9 000 på den här datorn eller om det finns en dator i samma tum, bra batteritid och som klarar av "kraven" någorlunda. Skulle vara tacksam för lite input.

Permalänk
Medlem

När väntas datorn släppas i Sverige, står lite olika datum på webbshopparna, från 10/9 till 26/9... Är intresserad av denna men vet inte hur länge jag kan vänta..

Permalänk
Medlem

undrar samma sak.. behöver en bärbar dator mycket snart och ett datum vore trevligt så man vet om kan vänta eller bör köpa något annat

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av reactin:

undrar samma sak.. behöver en bärbar dator mycket snart och ett datum vore trevligt så man vet om kan vänta eller bör köpa något annat

andra veckan nu i September.

Permalänk
Medlem

Vad skiljer u35jc mot denna: Asus UL30JT-RO071V - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Den har snabbare processor... eller? och är 1000:- billigare. Mer prisvärd?
Verkar ha nästan samma spec.

Permalänk
Medlem

Hej.

Såg att SIBA.SE kör en förhandsbokningskampanj på Asus U35JC-RX040V för 7490:- inklusive fri frakt.

Man blir grymt sugen.

//fragile

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragile:

Hej.

Såg att SIBA.SE kör en förhandsbokningskampanj på Asus U35JC-RX040V för 7490:- inklusive fri frakt.

Man blir grymt sugen.

//fragile

Såg det med, mkt bra erbjudande, och Sibas leveransdatum ser ut att överenstämma med vad Asus.David meddelade också. Får ta en funderare över helgen nu..