Permalänk
Medlem

Starcraft 2 & CS 1.6 Dator!

Hej, ska köpa en ny dator som ska klara Starcraft 2 och CS 1.6 galant!
Den ska vara fyrkärnig (Starcraft 2 klarar det) och kunna ha hög FPS när det gäller CS.
Vill även lira lite wc3 på den men det lär ju kunna gå om man kan lira SC2 och CS på den.

Så kan ni sätta ihop billigast möjliga paket med chassi och komponenter (Dock utan OS!) så vore det perfekt! Kikar in i tråden ikväll vid niotiden igen.
Mus, skärm, tangentbord och byggnation ska heller ej ingå.

Ciao
Jjuuppe

Permalänk
Keeper of the Bamse

Såg att jag glömde DVD-brännare men det är ju 200 spänn typ

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det billigaste varianten för att klara av spelen?

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jjuuppe:

Är det billigaste varianten för att klara av spelen?

Den billigaste varianten som "klarar av" spelen kan du väl ta ifrån SC2 sysreqs. Vilken dator som helst som är nyare än 6-7 år kommer klara av CS 1.6 med "100 fps".

Så här är din dator:

Citat:

Starcraft 2 PC Minimum System Requirements*:
* Windows® XP/Windows Vista®/Windows® 7 (Updated with the latest Service Packs) with DirectX® 9.0c
* 2.6 GHz Pentium® IV or equivalent AMD Athlon® processor
* 128 MB PCIe NVIDIA® GeForce® 6600 GT or ATI Radeon® 9800 PRO video card or better
* 12 GB available HD space
* 1 GB RAM (1.5 GB required for Windows Vista®/Windows® 7 users)
* DVD-ROM drive
* Broadband Internet connection
* 1024X720 minimum display resolution

Sen får du väl byta ut processorn mot en 4-kärnig om det var det du var ute efter.

Hur som helst, vill du ha vettiga förslag är det nog bättre att du lägger en maxbudget istället för att säga "det billigaste som klarar spelen".

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Skrivet av olga32:

Hur som helst, vill du ha vettiga förslag är det nog bättre att du lägger en maxbudget istället för att säga "det billigaste som klarar spelen".

Jag tycker att han väldigt klart och tydligt säger:

"Hej, ska köpa en ny dator som ska klara Starcraft 2 och CS 1.6 galant!"

Därefter:

"...kan ni sätta ihop billigast möjliga paket med chassi och komponenter"

Han vill kunna maxa spelen (främst SC2 eftersom det kräver mest) och få det till billigaste möjliga pris? Inte bara billigaste som klarar spelet/spelen.
Tack för mig...

Permalänk
Medlem

Någon som har lust att meddela vilken upplösning som spelen ska köras i?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Jjuuupe aka "lilldanskeN" Jesper Olofsson och Jeppe O...
Kan du inte bara hålla dig till ett konto?
Tack för mig

Permalänk
Medlem

äh, låt grabben va. om han vill kör multitrådar på olika acc så är väl det hans grej?
Tack för mig

Permalänk

Kan du inte hålla dig till topic istället och svara på hans fråga?
Tack för mig

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.