Söker namnet på ett gammalt DOS spel

Permalänk
Medlem

Söker namnet på ett gammalt DOS spel

Hallå folk!

Jag söker som sagt namnet på ett gammalt DOS spel som som jag lirade för 12 - 15 år sedan( ? )

Det var ett strategispel där man skulle bygga upp en by och döda zombies och grejer?
Det som stack ut mest var att för att få fler invånare så skulle folket gå in och göka i stugorna och sedan kom det ut en unge som sedan blev stor, (gross und schtark!) Inavel allihopa till sist, Jag har för mig att damerna och gubbarna möttes på vägarna mellan husen och blev det ett hjärta ovanför dem så blev det KIDSSS..

Har ni någon aning om vilket spel det är jag pratar om? Har kollat runt på google men listorna som kommer upp på gamla dos spel är flera kilometer lång och utan bilder så jag kommer ingenstans.

Tror att stugorna var gula (halmtak á la paint?)

Edit:

Det var både zombies och skelettgrabbar och dem kom från en kyrkogård som låg precis intill byn,

Hjälp mig! kommer inte kunna sova på hela natten om jag inte får fram namnet, :S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chop'ya:

Hallå folk!

Jag söker som sagt namnet på ett gammalt DOS spel som som jag lirade för 12 - 15 år sedan( ? )

Det var ett strategispel där man skulle bygga upp en by och döda zombies och grejer?
Det som stack ut mest var att för att få fler invånare så skulle folket gå in och göka i stugorna och sedan kom det ut en unge som sedan blev stor, (gross und schtark!) Inavel allihopa till sist, Jag har för mig att damerna och gubbarna möttes på vägarna mellan husen och blev det ett hjärta ovanför dem så blev det KIDSSS..

Har ni någon aning om vilket spel det är jag pratar om? Har kollat runt på google men listorna som kommer upp på gamla dos spel är flera kilometer lång och utan bilder så jag kommer ingenstans.

Tror att stugorna var gula (halmtak á la paint?)

Säker på att det är ett DOS spel? Känns som att du pratar om Black & White.
Där gökar dom på gatan och sedan blir kvinnan gravid och det ploppar ut en snorunge efter några minuter som sedan blir 'stor och stark' och kan rekrytera fler till armén.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Japp, 110% säker på att det är ett DOS spel
Det var ett 2D spel som man såg uppifrån, Paintgrafik och allt det där

Permalänk

beast and bumpkins?

Permalänk
Medlem

Min första tanke var Dungeon Keeper, men detta var nog inte ett DOS spel.

Permalänk

Åhh vilka minnen!

Kom direkt och tänka på Beast and Bumpkins!
Det måste vara det.

Visa signatur

MSI K9N Diamons - 2x Corsair TWIN2X 6400 - ATI Radeon HD 4850 - 2x Western Digital Caviar 500gb - Chieftech 400w PSU - AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.5GHz Socket AM2

Permalänk
Medlem
Skrivet av farbrorchristian:

beast and bumpkins?

JA!

TACK, WEHOO! Äntligen får jag sova!

Permalänk
Medlem

Hehe, vilket sammanträffande. För några dagar sedan var det en person på ett annat spelforum som eftersökte exakt samma spel. Har aldrig hört talas om det tidigare.