Permalänk
Medlem

Dator från 93/94 ?

Min kusin kom då till mig med en gammal dator, han sa att det inte funkade och den inte används så vi tänkte att vi skulle fixa igång den. Tyvärr gick det inte, den vägrar boota från HDDn, en floppy eller cd, så det blev inget. Men här har ni lite bilder på datorn, den heter Zenith Data Systems Z-Select 100 tydligen. Blev inge vidare bilder heller då jag inte är nå vidare på att ta bilder och kameran var på fel läge, så ja, ursäkta, men datorn är på tippen just nu. Däremot plockade jag bort HDDn som var inne... Den hette "LILLEN" och var på 500mb, där inne hittade jag några meningslösa dokument och en WINDOWS mapp som innehöll Windows 98, vilket är skumt då den är gjort 93/94? Ingen aning...
Tror även att det var en intel 486 i den, men är inte säker.
Kan även tilllägga att datorn luktade cigarett-rök som F-A-N. Det är nog för den stått i farmors övervåning i några år, och hon är stor rökarn mer eller mindre...

Återigen, ledsen för bilderna....

Dator från 93/94 ?

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk

Hi-tech BIOS :D:D:D:D:D

Permalänk
Medlem

Haha, som fan, jävligt avancerat ang IDE hdds, kunde ändra hur många sektorer, storlek, vilken port, ja massa skit, kan vara det som krånglade!

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

NumLock on boot: YES

Haha ^^

Permalänk
Medlem

Maxar den Crysis?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

MrMadMax tja kommer jag in på windows så gör den säkert det!

Den hade 32mb ram btw

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Avstängd

where is the any key

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Diggar nätagget! "Silenced with no noise" hmmm..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kackle:

Diggar nätagget! "Silenced with no noise" hmmm..

Faktiskt, det är no noice! Hårddisken (default som är på 500mb) låter som fan. Testade med en annan tyst-ide hdd som inte låter, förutom när den tänker då, och jag trodde fan inte datorn var igång. Står att nätagget är 150W wohoo, tänkte nästan plocka ut det men såg att det inte fanns 4pin och en 24 pin, utan typ 10 pin

Glömde nämna att startknappen på datorn är sjukt modern, på första överblicks bilden så typ, bredvid nätagget och bredvid floppyn (som inte är där tror jag på bilden), finns det en grå stång. När man trycker på start knappen på fronten så trycks den stången mot nätagget, vilket trycker mot någon knapp inne i nätagget, jävligt hightech

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lambdaN:

Faktiskt, det är no noice! Hårddisken (default som är på 500mb) låter som fan. Testade med en annan tyst-ide hdd som inte låter, förutom när den tänker då, och jag trodde fan inte datorn var igång. Står att nätagget är 150W wohoo, tänkte nästan plocka ut det men såg att det inte fanns 4pin och en 24 pin, utan typ 10 pin

Glömde nämna att startknappen på datorn är sjukt modern, på första överblicks bilden så typ, bredvid nätagget och bredvid floppyn (som inte är där tror jag på bilden), finns det en grå stång. När man trycker på start knappen på fronten så trycks den stången mot nätagget, vilket trycker mot någon knapp inne i nätagget, jävligt hightech

och strömbrytare brukar fungera hur, same same but.... ? jaa trevliga bilder ändå kunde tagit lite flera på hårdvara, men först rengöra linsen för nått är de med bilderna..

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Nu börjar man känna att dagens bios är väldigt förlegade. De har ju fan sett lika dant ut i snart 20 år.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C