Permalänk
Medlem

Flaskar mitt grafikkort?

Flaskar min XFX Radeon HD 5770 min dator? Ska snart OC:a CPU:n til 4.0Ghz dessutom.

Se min sig för mitt datorsystem. Grafikkortet är fabriksklockat.

Permalänk
Medlem

Det är mycket möjligt. Men jag säger inte mer än så, det får nån som vet mer än mig svara på. Men i mina ögon så kan det va så

Permalänk

Beror på vilka spel och upplösningar du spelar i.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Beror på vilka spel och upplösningar du spelar i.

Kör på en 24 tummare (1920x1080). Självklart så vill jag ju spela dem mest krävande spelen

Permalänk

Det ska mycke ttill innan nåt annat flaskar i ditt system tror jag. Byter du grafikkort (till något bättre alltså) kommer du få en rejäl prestandaskjuts!

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

De mer krävande splen kommer nog göra så att din graffe flaskar i den uplösningen men sen beror det på vilka inställningar du väljer att ha i spelen såklart.

Visa signatur

i7 950 @ 3.9ghz : Corsair h70 : Gigabyte x58A-UD7 : 12 gb Kingston 1600 : intel m-25 160gb G2 : Nvidia 480 gtx.

Permalänk
Medlem

Köp ett till grafikkort och lira CF?

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Köp ett till grafikkort och lira CF?

Jo, funderade på att skaffa ett till XFX Radeon HD 5770. Men hur funkar crossfire egentligen? Jag vet att mitt moderkort stödjer det, men är de bara att ploppa ner ett till grafikkort i min andra PCIe 16x slot och sen så funkar det eller är det nått mer man måste göra?