Permalänk
Skrivet av Recall:

Välkommen till arbetslösheten grabbar.

Edit: Eller skulder om ni kör vidare.

Haha förhoppningvis har jag jobb inom en månad så de blir skönt att vila upp sig lite

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Tog studenten för 2 år sen, känns som om det var igår

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Tog studenten för 2år sedan, var ju roligt naturligtvis men studentbalen, fy fan vad tråkig den var. Blev så uttråkad att jag drog hem och grogga framför TV istället.

Börja jobba direkt efter studenten, sen gjorde jag lumpen och efter det börja jag jobba direkt igen. Har aldrig haft problem med jobb vilket är skönt.

Ett tips till alla studenter, har ni inga planer vad ni ska göra i närmaste framtid efteråt så får ni tvinga er att göra något vettigt, ut och res, jobba, gör lumpen, eller vad som helst bara att ni sysselsätter er med något. Har en del polar som blev rätt tragiska efter studenten. De gör inte ett jävla skit och de blir bara slappare för varje dag som går, ingen vilja alls att gå vidare i livet, bara leva på bidrag. Tror det är en lätt fälla att gå på om man har tänkt sig att bara ta det lugnt något år efter studenten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Recall:

Välkommen till arbetslösheten grabbar.

Edit: Eller skulder om ni kör vidare.

Nah, har jobb på Ica för tillfället. Löser sig nog tills skulderna väntar

Permalänk
Medlem
Skrivet av RetarDeD:

Jag tyckte att studenten var så sjukt hypad. Typ de i min klass som inte ens hade högskolebehörighet stod där och var jätteglada.. för vafan då? För att de har slösat bort 3 år av sitt liv? Pajasar. Aja jag drack och hade kul med mina vänner som jag hänger med fortfarande idag. Det var väl 4år sen nu, och jag började på LTH sommaren efter. Grymt äventyr, som tyvärr snart tar slut!

Skulle nog tro att det är mer så att även fast själva utbildningen kanske inte ser särskilt bra ut på pappret så är den en tid i livet som för många är värd att fira trots att den, som sagt inte är värd något på pappret.

Många polare tog studenten igår, från samma program främst. Själv har jag ett år kvar, så det känns lite tomt på skolan nu...

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martiis:

Du låter som en lite tråkig person. Men jag är glad över att du kom in på det du ville...

Haha det lät rätt bittert, det kan jag hålla med om. Men jag förstår inte folk som vill fira att de har misslyckats. Bara för att jag inte tycker att ha klarat gymnasiet är en stor sak gör mig inte till en tråkig människa

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Tog studenten för 7 år sedan.. orkar knappt med att höra på ungjävlarna som åker runt på sina flak. En svenskstudentexamen betyder inte ett skit idag. Hade kanske varit något att ha ifall man tvingades göra någon form av examensprov och uppsats som skulle vara godkänd tillsammans med 90-95% av godkända ämnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Tog studenten för 7 år sedan.. orkar knappt med att höra på ungjävlarna som åker runt på sina flak. En svenskstudentexamen betyder inte ett skit idag. Hade kanske varit något att ha ifall man tvingades göra någon form av examensprov och uppsats som skulle vara godkänd tillsammans med 90-95% av godkända ämnen.

Agreed. Tog 2006, helt meningslöst att fira, ingen prestation över huvud taget. Jag var med på flaket och sen hem till familjen och gick aldrig ut sen på kvällen, kändes som man firat tillräckligt.

Håller med om att det vore mer att fira om det faktiskt var svårt att ta examen från gymnasiet, som det är nu firar man ju att man A) inte är dum i huvudet (förutsatt att man ens gjort uppgifterna) och B) inte slösat bort sin tid och gjort uppgifterna. Man måste ju anstränga sig för att inte klara det.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Studenttider*

Permalänk
Medlem

5 år sedan studenten nu. Tog universitetsexamen igår Tiden springer iväg.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Mafnus:

5 år sedan studenten nu. Tog universitetsexamen igår Tiden springer iväg.

Grattis som fan då

Själv tog jag studenten för två år sen, letar jobb också..*sucks*

Permalänk
Medlem

Tog studenten i fredags, riktigt gött var det!

Nu är det bara arbetsförmedlingen och skicka CV's som gäller. Hoppas att det går bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddanb:

Tog studenten i fredags, riktigt gött var det!

Nu är det bara arbetsförmedlingen och skicka CV's som gäller. Hoppas att det går bra.

Joinar då

Permalänk
Medlem

Detta känns fantastiskt. Jag tar studenten imorrn och sitter med feber. Hurra!

Permalänk
Medlem

Oj vad gammal jag känner mig när jag läser den här tråden! Det var 11 år sedan jag tog studenten, har hunnit med 4,5 år på högskola och jobbat 6,5 år sedan dess, tiden går fort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martiis:

Du låter som en lite tråkig person. Men jag är glad över att du kom in på det du ville...

Njae, får väl hålla med Retarded här, Studenten är ganska onödigt hypad. Studenten är ett avslutningsevenemang precis som när man slutar 9:an och likväl är det samma sak som när man avslutar högskole/universitetsstudier. Att fira efter VARJE skolavslutning är helt beyond min förståelse - om man ändå ska vidarestudera så kan väl vänta med firandet tills man verkligen är färdig med studierna?

Innan jag tog min (skippade dock den ganska snabbt) så var jag med på en äldre bekants student, därav min insikt på det hela. Jag brydde mig bara om papprena som gav mig möjligheten att vidarestudera, vilket är hela poängen med att studera på gymnasiet. Men visst, vill man avsluta skolgången så kan man göra det hemma eller med vännerna - men med en sådan överdrift som finkläder, gallropande familjer etc etc är helt onödigt.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

Igår passerade det sista studentflaket mitt fönster. Kunde inte låta bli att småskratta lite när jag hörde dem spela We Are The Champions... Fast när jag tog studenten (2-3 år sedan) kände jag mig också världsbäst, men snart kom verkligheten ikapp. Att ta sig genom gymnasiet tycker jag nu i efterhand inte är någon stor bedrift. Alla får gå ut oavsett prestation. Ta och dra åt bältet, låt lallarna gå ut på baksidan ev. dra lastbilarna. Först då kommer jag att uppskatta studentfirandet för vad det verkligen är.

Permalänk
Medlem

Tog studenten 2006. En av de bästa dagarna i mitt liv! Euforisk, belåten och fullständigt blåögd inför verkligheten som lurade runt hörnet

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer