Lian Li PC-K62 eller FD R2 - vad väljer du?

Permalänk
Medlem

Lian Li PC-K62 eller FD R2 - vad väljer du?

Hej
Jag ska bygga min första maskin och undrar nu vilket val ni hade gjort mellan Lian Li Lancool PC-K62 och Fractal Design R2? Jag planerar att köra med i7 930 och gtx 480. Kyler båda lika bra? Är de lika tysta?
/Mattias

Permalänk
Medlem

Lancool K62 kyler bättre med färre fläktar om man vinklar HDD bur, dock så har den ju ingen sidofläkt. R2 är nog tystare från grunden men fläktarna är ju också väldigt svaga. Jag hade valt K62 och tystat ned den efter hand för i stort är det en bättre låda i mitt tycke.

Permalänk
Medlem

Jag har byggt i R2 och K56 (är väl som K62 fast utan fönster?).
Båda var riktigt bra men jag tyckte att K56 var enklast att bygga i, dock så var den datorn hälften så dyr som den i R2.

OnT: Jag skulle valt R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Jag har byggt i R2 och K56 (är väl som K62 fast utan fönster?).
Båda var riktigt bra men jag tyckte att K56 var enklast att bygga i, dock så var den datorn hälften så dyr som den i R2.

OnT: Jag skulle valt R2.

K56 har ingen takfläkt.

Permalänk
Medlem

Jag välja den FD 2

Permalänk
Medlem

K62 no doubt!

Permalänk
Medlem

Behöver man en fläktkontroller till alla fläktar i ett Lian Li K62?

Permalänk
Medlem

nevermind

Permalänk
Medlem

Har ej prövat lian li chassit men jag köpte själv ett FD R2 för runt en vecka sen och är oerhört nöjd. Bra med plats för kabeldragning och ett fint gediget chassi.

Permalänk
Medlem

k62 chassit är najs det med. Gillar att det följde med 4 fläktar, dammfilter och tja...bra för kabeldragning om man pallar göra det noga antar jag :P... satte lite sladdar från nätagget nere i bottnen med medföljande klämmor men inte mer än så.

Gediget chassi, robust shit!

Bara jag som flumma runder precis, tryckte in byglarna ovan de man skulle spänna fast med antar jag. Verkar va OK nu. 5h tenta kan verkligen göra mos av hjärnan

Permalänk
Medlem

Har både Fractal R3 och Lancool K-62, K62 för speldatorn och R3an för filservern. Mest för pengarna är utan tvekan Lancool, högre finish och känns mer modern med alla verktygslösa lösningar mm. Bättre kylning med 4 förmonterade fläktar också. Men vill du istället ha en tyst och diskret dator utan fönster, välj R2/R3an.