Seg dator efter ominstallation

Permalänk
Medlem

Seg dator efter ominstallation

Hej!
Först och främst så är jag inte vidare bra på datorer, så ursäkta om det låter konstigt eller fel, men ska försöka förklara.

Gjorde en ominstallation av windows igår eftersom datorn blivit så seg. Formaterade och rensade båda hårddiskarna, fixade drivrutiner etc.
Men datorn segar fortfarande, nästan ännu värre. Tar lång tid att bara öppna en ny internetsida nu och att logga in på wow tar ungefär 2-3 min. (borde ta några sekunder)
I vanliga fall brukar jag kunna köra de flesta spel på högsta grafikinställningar utan minsta lagg efter en ominstallation, men sen går det neråt och efter ett halvår ungefär så laggar det järnet på de lägsta inställningarna. Denna gång består dock segheten efter ominstallationen.

Har kollat värmen och hur det står till med hårddisken och det var tydligen helt okej.
Använder Windows 7, 32 bit, english och grafikkortet NVIDIA GeForce 8800GT och fixade drivers från NVIDIAs hemsida.
Kan det vara något med drivrutinerna som blivit fel? eller någon som vet vad segheten kan bero på?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

när rengjorde du datorn senast?

låter nämligen som om komponenterna med tiden blivit mer och mer täckta av damm och börjat överhetta.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

rengjorde idag och tog bort damm, (det var en del) men datorn segar fortfarande lika mycket :/

Permalänk
Medlem

ingen som vet vad det här kan bero på?

Permalänk
Medlem

Har du installerat drivrutiner för moderkortet?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori